АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Бътън печели в Канада
Дженсън Бътън спечели по невероятен начин продължилото над 4 часа Гран при на Канада. Втори остана изпусналият победата в последните метри Фетел, а трети Уебър. Хамилтън и Алонсо отпаднаха след инциденти, в които бе замесен победителя.
Надпреварата започна на мокра писта и зад кола за сигурност. Организаторите решиха да не рискуват и състезанието бе стартирано след цели четири обиколки. Атаките на Алонсо започнаха непосредствено след старта, а Уебър и Хамилтън се удариха и се завъртяха. Себастиан Фетел започна да се откъсва пред болидите на Ferrari, правейки по 2 сек. на обиколка. В 7-а обиколка Хамилтън атакува безумно съотборника си Бътън и двамата се удариха. Луис счупи задното си ляво окачване и отпадна, а на пистата излезе кола за сигурност.
Бътън премина през бокса и му бе съобщено, че няма поражения по болида. Британецът рискува и постави гуми интермедия, разчитайки че дъждът ще започне да намалява. Като капак получи и наказание преминаване през бокса, за превишаване на скоростта в питлейна. Състезанието бе рестартирано в 12-а обиколка и пилотите запазиха позициите си.
В 18-а обиколка Алонсо и Розберг влязоха в боксовете и също поставиха гуми интермедиа. Само минути по-късно се изсипа истински порой и двамата заедно с Бътън отново посетиха механиците си, за да се върнат към мокри гуми. На пистата отново излезе кола за сигурност, а дъждът продължаваше да вали. Състезанието бе спряно 7 обиколки по-късно, за да се изчака евентуално подобряване на условията на трасето. Новината бе чудесна за намиращият се на втора позиция Камуи Кобаяши (Sauber), на когото предстоеше смяна на гуми.
Дъждът сякаш нямаше намерение да спира и в следващия един час най-различни машини и приспособления се опитваха да подсушат трасето. Механиците в боксовете не скучаеха и си измисляха най-различни забавления. Час и половина след началото на пороя, облакът отмина и зрителите прибраха чадърите, но дойде прогнозата за нов дъжд. Той не се състоя и след над два часа престой в боксовете, бе дадена зелена светлина за рестартиране на надпреварата.
Болидите потеглиха зад кола за сигурност и тя остана на пистата 10 обиколки. След прибирането и в бокса. Веднага Маса атакува Кобаяши, но атаката му не успя. Няколко пилота влязоха веднага за смяна на гуми интермедия, а не след дълго бяха последвани от повечето си колеги. Веднага след излизането си от бокса Фернандо Алонсо се удари с Дженсън Бътън. Испанецът отпадна, а пилота на McLaren се отърва със спукана гума. На пистата отново излезе кола за сигурност. След рестарта не настъпиха никакви размествания, като мократа писта усложняваше неимоверно задачата на пилотите. Леки удари между Ди Реста, Хайдфелд, Сутил и Уебър оставиха счупени предни крила по трасето.
Лидерът в надпреварата Фетел започна да трупа преднина, правейки поредица от най-бързи обиколки. Фелипе Маса и Михаел Шумахер видяха възможност да се борят за победата и натиснаха, но намиращият се на втора позиция Кобаяши се защитаваше великолепно, неволно пазейки гърба на Фетел. Двадесет обиколки преди финала дойде време и за сухи гуми – Адриан Сутил пръв сложи сликове и излезе на все още неизсъхналото трасе. Немецът спука гума и отново се отправи към механиците си.
Увлечените в битка Кобаяши и Маса позволиха на Шумахер да ги изпревари едновременно по невероятен начин от вътрешната страна на завоя. Седемкратният световен шампион напомни за най-добрите си години и се устреми към първата позиция на Фетел. Неприятно завъртане преживя Маса, който счупи носа на болида си и на практика разруши великолепното до момента състезание.
Поредното излизане на колата за сигурност бе предизвикано от удар на Хайдфелд в задната част на болида на Кобаяши. Предното крило на пилота на Renault се отчупи и попадна под пода на колата, разпръсквайки много отломки по пистата. Разликите между състезателите отново бяха заличени, а маршалите излязоха, за да почистят трасето. След подновяването на надпреварата Фетел поведе уверено, а Шумахер, Уебър и Бътън поведоха битка за разпределение на местата на подиума. Най-добре се справи пилота на McLaren и успя да изпревари съперниците си. Дженсън се устреми към първото място на Фетел и стопи разликата до него само за две обиколки. Двамата навлязоха в последната обиколка и няколко завои преди финала Себастиан стъпи в мокро петно и това позволи на Бътън да го изпревари и грабне победата. Триумфът на Дженсън е поставен под въпрос, защото е разследван за инцидентите с Хамилтън и Алонсо.
1. Бътън McLaren-Mercedes 1:23:50.995 часа
2. Фетел Red Bull-Renault + 2.709
3. Уебър Red Bull-Renault + 13.828
4. Шумахер Mercedes + 14.219
5. Петров Renault + 20.395
6. Маса Ferrari + 33.225
7. Кобаяши Sauber-Ferrari + 33.270
8. Алгуерсуари Toro Rosso-Ferrari + 35.964
9. Барикело Williams-Cosworth + 45.100
10. Буеми Toro Rosso-Ferrari + 47.000
11. Розберг Mercedes + 50.400
12. Де ла Роса Sauber-Ferrari + 1:03.600
13. Лиуци HRT-Cosworth + 1 об
14. Картикеян HRT-Cosworth + 1 об
15. Д’Амброзио Virgin-Cosworth + 1 об
16. Глок Virgin-Cosworth + 1 об
17. Трули Lotus-Renault + 1 об
18. Ди Реста Force India-Mercedes + 3 об
НБО: Бътън, 1:16.956 мин.
отпаднали:
Малдонадо Williams-Cosworth 62 об.
Хайдфелд Renault 57
Сутил Force India-Mercedes 50
Алонсо Ferrari 44
Kовалайнен Lotus-Renault 36
Хамилтън McLaren-Mercedes 8 F1 Racing България
Tweet |
|