АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
В България се пазарува трудно по интернет
Над 60 на сто от трансграничните поръчки в Европейския съюз за покупки по интернет получават отказ, това е централният извод в проучване за търговията по световната електронна мрежа, което бе представено днес от еврокомисаря по защитата на потребителите Меглена Кунева.
Проучването е извършено по методиката "таен клиент". Според нея клиенти от целия Европейски съюз са се опитали да придобият по списък 100 често купувани продукти като фотоапарати, компактдискове, дрехи, книги, намиращи се в друга срана в съюза. Направени са над 11 000 поръчки. В над 60 на сто от тях сделка не е имало, тъй като търговецът не е изпратил стоката или не е предложил подходящи начини за трансгранично плащане.
България, Румъния, Латвия и Белгия са държавите в Европейския съюз, в които потребителите най-трудно могат да пазаруват по интернет зад граница. Но при всяко положение във всички страни от съюза, с изключение на Испания и Австрия, вероятността да се направи успешна трансгранична покупка се е оказала под 50 на сто.
Това води до значителни пропуснати ползи за потребителите, тъй като е възможно поне 50 на сто от продуктите в списъка да бъдат закупени в друга държава членка на Европейския съюз на цена поне 10 на сто по-ниска, и то като се включат разходите за доставка, заяви на пресконференция Меглена Кунева, цитирана от БТА.
Освен това в почти половината страни от Европейския съюз повече от половината продукти могат да бъдат купени само от уебсайт в друга страна. В Белгия 66 на сто от 100-те продукта в списъка не можеха да бъдат купени онлайн, добави тя.
Сега разполагаме с конкретни данни, които разкрива в каква голяма степен европейските потребители не могат да се възползват от преимуществата на единния европейски пазар по отношение на електронната търговия на дребно. А по-изгодните сделки и по-големият избор на продукти на този пазар могат да
само на едно кликване разстояние, изтъкна Кунева при представянето на проучването за търговията по интернет в Европейския съюз.
Tweet |
|