EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

В България се пазарува трудно по интернет

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

В България се пазарува трудно по интернет

mail18:52 | 22.10.2009прегледи 772 коментарикоментари 0


Над 60 на сто от трансграничните поръчки в Европейския съюз за покупки по интернет получават отказ, това е централният извод в проучване за търговията по световната електронна мрежа, което бе представено днес от еврокомисаря по защитата на потребителите Меглена Кунева.
Проучването е извършено по методиката "таен клиент". Според нея клиенти от целия Европейски съюз са се опитали да придобият по списък 100 често купувани продукти като фотоапарати, компактдискове, дрехи, книги, намиращи се в друга срана в съюза. Направени са над 11 000 поръчки. В над 60 на сто от тях сделка не е имало, тъй като търговецът не е изпратил  стоката или не е предложил подходящи начини за трансгранично плащане.
България, Румъния, Латвия и Белгия са държавите в Европейския съюз, в които потребителите най-трудно могат да пазаруват по интернет зад граница. Но при всяко положение във всички страни от съюза, с изключение на Испания и Австрия, вероятността да се направи успешна трансгранична покупка се е оказала под 50 на сто.
Това води до значителни пропуснати ползи за потребителите, тъй като е възможно поне 50 на сто от продуктите в списъка да бъдат закупени в друга държава членка на Европейския съюз на цена поне 10 на сто по-ниска, и то като се включат разходите за доставка,  заяви на пресконференция Меглена Кунева, цитирана от БТА.
Освен това в почти половината страни от Европейския съюз повече от половината продукти могат да бъдат купени само от уебсайт в друга страна.  В Белгия 66 на сто от 100-те продукта в списъка не можеха да бъдат купени онлайн, добави тя.
Сега разполагаме с конкретни данни, които разкрива в каква голяма степен европейските  потребители не могат да се възползват от преимуществата на единния европейски пазар по отношение на електронната търговия на дребно. А по-изгодните сделки и по-големият избор на продукти на този пазар могат да
само на едно кликване разстояние, изтъкна Кунева при представянето на проучването за търговията по интернет в Европейския съюз.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg