АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
В България „локален“ продукт = „национален“
Една от основните цели на последното издание на проучването „Обсерватория“ на БНП Париба Лични Финанси „Обсерватория 2019“ е да изясни разбирането за това какво е локален продукт за европейците, защо хората купуват такива продукти, биха ли платили повече за тях и т.н. Интересно е, че има огромна разлика в определението за „локални“ продукти. В България, Източна Европа, Великобритания и Дания като „локални“ се приемат „национални“ продукти. В останалите страни от ЕС „локален“ означава „регионален“. Например у нас казваме „българско вино“, а във Франция - „вино от Бордо“. Това възприятие е валидно за 72% от българите, което е много над средното ниво за ЕС от 41%. Проучването показва още, че 62% от българите предпочитат храни „произведени в България“, а 18% - с произход от друга страна от ЕС.
Българите купуват „локални“ продукти от патриотизъм и, за да подкрепят икономиката, а французите – защото това е отговорно потребление
Според 75% от българите основната причина за покупка на местни продукти е, че това е добре за родната икономика. Това е близко до средното ниво за ЕС от 77%. Хората в България също така вярват, че това има и положително отражение върху заетостта. На тази позиция са 72% от участниците в проучването, което е малко по-високо от средното за ЕС от 70%.
Интересно наблюдение е, че българите приемат потреблението на локални продукти като проява на патриотизъм. Това заявяват 29% от сънародниците ни, което е по-високо от средното за ЕС ниво от 24%. Подобно мнение споделят хората от цяла Централна и Източна Европа.
В Западна Европа потреблението на локални продукти е движено от желанието да бъде подкрепено устойчивото потребление и да се помогне за опазването на природата. Това се споделя от 44% от хората във Франция, което е по-високо от средното за ЕС от 42%. В България само 16% от участниците в проучването потребяват местни продукти по екологични причини.
Българите биха платили повече за местни продукти
Според данните от „Обсерватория 2019“, 68% от българите биха платили повече за местни продукти, което е над средното за ЕС от 61%. В това отношение ние сме в топ 3 като пред нас са Италия със 75% и Швеция със 71%. В същото време, само 43% от хората в Чехия биха платили повече за локални продукти, а във Франция цифрата е 56%.
Българите са готови да платят 5-10% повече за локални продукти. Това са заявили 68% от участниците в проучването у нас. В това отношение отново сме над средното ниво за ЕС от 58%. Повечето Испанци, или 51%, биха платили по-малко за местни продукти, а само 7% от европейците биха платили повече от 10%.
43% от българите имат доверие в местните продукти, но искаме сертификати
Сънародниците ни най-често купуват местни храни – 94% положителни отговори, мебели – 75% и козметика – 74%. Причината за този избор според 43% от участниците е доброто качество. Тази цифра е по-висока от средната за ЕС от 35%. Например, това мнение се споделя от 33% от французите.
Само 19% от българите заявяват, че качеството на родните продукти не е достатъчно високо. Това е по-високо от средното ниво за ЕС от 14%. По този критерий сме на 3-о място и преди нас са Румъния с 24% и Дания с 21%.
Новото издание на проучването „Обсерватория“ показва също така, че според 85% от българите трябва да има повече сертификати и означения за качество. В това отношение ние сме №1 заедно с Португалия. Средно 71% от европейците мислят, че е необходимо да има повече сертификати. На последно място са французите – едва 57% от тях биха искали повече гаранции за качество в бъдеще.
---------------
Във връзка с изданието за 2019 г. на проучването „Обсерватория“ управителят на БНП Париба Лични Финанси в България Жозе Салойо заяви“ Изданието за 2019 година на нашето голямо проучване „Обсерватория“ ясно показва, че българите са готови да харчат повече за забавления и за подобрение на стандарта си на живот чрез покупка на модерни уреди и подобрение на домовете си. Това е положителна новина за икономиката, тъй като вътрешното потребление, заедно с експорта, е основен двигател на ръста на БВП. Ние сме готови да подкрепим плановете на хората и да сме техен дългосрочен партньор с нашите удобни и иновативни финансови продукти и услуги. Tака БНП Париба Лични Финанси допринася за цялостното положително развитие на страната.“
Tweet |
|