АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
В какво здраве са френските железници?
Закъсненията на френски влакове поради технически повреди са безбройни. Това пише френският вестник Journal du dimanche, цитирайки доклад за състоянието на френските железници. В него се посочва, че от години не се правят сериозни инвестиции в съществуваща мрежа, а единствен приоритет са високоскоростните линии.
Класическата мрежа е остаряла. Според правителствен доклад 25% от жп мрежата е надхвърлила допустимата експлоатация. Средната възраст на релсите е 30 години, докато в Германия тя е 17 години.
Авторите на доклада са изчислили, че за да се модернизират френските железници, ще са необходими 10 години, както и сериозни инвестиции – средно по 3 млрд. евро годишно.
Държавата е отпуснала помощ на железопътната компания SNCF в размер на 13,7 млрд. евро през 2016 г. От тях 3,2 млрд. са били заделени за справяне със закъсненията на влаковете.
Еколозите са готови да скочат в защита на малките жп линии, заплашени от закриване. Ръководството на SNCF обаче подчертава, че именно по тях се движат дизелови локомотиви, които замърсяват между три и десет пъти повече от един автобус.
От друга страна, задълженията на железницата са се увеличили с 15 милиарда евро в периода 2010-2016 г. и вече са 45 млрд. евро. Четирите нови високоскоростни линии са довели до допълнителни дългове в размер на 3 млрд. евро.
Tweet |
|