АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
В навечерието на „Черния петък”
На фона на все още слабата американска икономика (потребителското доверие спадна до 7-месечен минимум тази седмица) и жестоката конкуренция, която изпитват търговските вериги от сайтовете за онлайн продажби, магазините по моловете и търговските улици трябва да направят всичко възможно, за да привлекат купувачите, обясняват анализатори на сектора. Мрачната статистика за продажбите на дребно и вялата икономика затвърдиха тенденцията като се очаква празничните покупки на купувач да бъдат на стойност около $738 за подаръци или с 2% по-малко от миналата година. Тази година се очаква Wal-Mart, Targets, Toys "R" Us, Sears, Best Buy и Macy's се готвят да отворят в четвъртък вечер въпреки критиките, че опорочават Деня на благодарността.
В миналото консуматорските битки не започваха преди приключването на празника. Денят след него бе така утвърден в търговския календар през последните десетилетия, че получи свое име - Черен петък, обозначавайки големите приходи, които за един ден могат да обърнат финансите на търговските вериги и от загуба да минат на печалба.
Денят на благодарността винаги е бил най-американският празник, който чества плодородието на земята, изразява благодарност за жертвите на пионерите пилигрими и за щедростта на местното население, което в последствие е завладяно, отбелязва DPA. В модерните времена обаче празникът дава летящ старт на сезона на коледното пазаруване с намаленията още в следобеда на Деня на благодарността.
Tweet |
|