АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
В още 10 влака издават билети с компютри
От днес започва поредния етап от пилотното внедряване на компютърно билетоиздаване във пътническите влакове, съобщиха от БДЖ.
Още шест пътнически влака, които пътуват между Мездра и Враца, както и четири пътнически влака, които се движат между Мездра и Бойчиновци, ще бъдат включени в пилотния проект.
В железопътния участък между Мездра и Бойчиновци има шест необслужвани железопътни гари и спирки. Клиентите на „Български държавни железници” ЕАД, които се качват от такава необслужвана гара или спирка, купуват билет от превозния персонал във влака. Досега, билетите, издавани във влак, се пишеха на ръка от служителите на превозната бригада. Внедряването на преносими билетоиздаващи устройства значително съкращава времето за издаване на билет, като по този начин дава възможност на кондукторите по-бързо да обслужват тези клиенти и да осъществяват проверката на превозните документи на останалите пътници.
Данните от преносимите компютърни устройства за издаване на билети се прехвърлят в обща база данни на централен сървър. Това позволява стриктен контрол върху продажбите на билети във влаковете и прецизиране на статистическите данни за структурата и характера на пътникопотока.
Пилотното внедряване на новата компютърна технология стартира в края на месец септември 2009 г. по направлението между Мездра и София. През последните пет месеца „Български държавни железници” ЕАД въведоха поетапно в работа общо 13 мобилни компютърни конфигурации, чрез които вече ще се издават билети в общо 33 крайградски и пътнически влакове по направленията между Мездра и София, Мездра и Горна Оряховица, както и между Мездра и Бойчиновци.
Компютърното издаване на билети във влак е поредна мярка на „Български държавни железници” ЕАД за превенция срещу пътуването гратис. По тази причина преносимите компютърни устройства се използват във влаковете, които пътуват по едни от най-натоварените крайградски маршрути. В тези влакове практиката на ръчно изписване на влаковите билети даваше възможност на некоректни клиенти да пътуват без превозен документ, възползвайки се от факта, че превозният персонал няма технологичното време, а често и физическа възможност, да издаде на всички пътници билет във влака.
Tweet |
|