АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Варна: Къде най-често има катастрофи? Карта
15:03 | 20.09.2018 653 коментари 0
Програмист от Варна създаде онлайн карта, която показва местата в морската столица, където най-често стават пътни инциденти. Картата дава възможност да се разграничат местата, където са регистрирани произшествия само с превозни средства и местата, където участие в инцидентите имат и пешеходци. Има опция да се показват само инциденти, станали по тъмно, при минаване на червено или неправилно пресичане на пешеходци. За всяко отбелязано ПТП потребителят може да прочете подробно какво се е случило.
Мястото в града, където най-често можем да видим неправилно пресичане на пешеходци, е кръстовището на бул.”Владислав Варненчик” и ул.”Георги Бенковски” (до Образцов дом), става ясно от картата. А най-голям риск да бъдем ранени или убити при инцидент на пътя има на булевардите „Владислав Варненчик”, „Осми Приморски полк”, Христо Смирненски”,”Трети март” и „Народни будители” в кв.”Аспарухово”. Разработката е на Дмитрий Галихин - 35-годишен руснак, който от 6 години живее във Варна. По професия той е програмист. Подобряване на безопасността по пътищата му е хоби.Картата на катастрофите във Варна се базира на ежедневните бюлетини на местната полиция. Качени са данни за 3 години назад. Картата обаче е непълна, защото предоставя информация само за регистрираните инциденти с пострадали. Освен това за някои от произшествията в бюлетините няма посочено точно място, обясни за Дарик създателят на проекта.
Освен като информация за шофьорите и останалите участници в движението, картата може да служи и като инструмент за анализ. Лесно може да се прецени къде е нужно да се подобри уличното осветление, да се обособи нова секция на даден светофар или да се намали радиусът на проблемен завой. Анализите си Дмитрий Галихин няколко пъти е изпращал по електронна поща на общинската управа. Досега не са го потърсили. Той обаче не се отказва и възнамерява да внесе в Община Варна конкретни мерки за всички опасни кръстовища. Картата е част от блог, в който Галихин публикува възможни практически решения, приложени в градове по света, които са били блокирани от пътния трафик. Едно от тях е при зелен сигнал за пешеходци и завиващите коли, зеленото за вървящите да започва 3 до 7 секунди по-рано от това за колите. Това намалява риска от инциденти и не е свързано със съществени разходи, сочи световния опит. Блогърът акцентира и на това, че подлезите не са добра идея. Съоръженията се игнорират от голяма чат от пешеходците и така главната цел – безопасността на вървящите, не се постига.
Като цяло Дмитрий Галихин е поддръжник на Vision Zero - шведска програма за безопасност на движението. Основният й принцип е да не се допускат пътно-транспортни произшествия с летален изход. Главният подход на програмата към този проблем е да се свали от шофьорите основната вина за смъртните произшествия на пътя и да се направи така, че в решението на проблема да участват и тези, които са строили и обслужвали пътя, както и производителите на автомобили.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg