АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Вградени електроуреди + още тенденции в сектора



Какви са последните тенденции в света на електродомакински уреди, които формират потребителското поведение и бъдещето на тази индустрия? Андраш Тамаши, регионален директор „Продажби“ за Югоизточна Европа на Electrolux очерта четири основни тенденции.
Индустрията се консолидира към все по-малко на брой, но по-големи участници в сектора, като в същото време фокуса и вниманието се изместват от производителя и търговеца към крайния потребител. Днешният потребител притежава повече знания, може свободно да подбира източниците на информация и да споделя опита си. Успешният производител ще бъде този, който отговори на очакванията и нуждите на потребителя през целия процес: преди, по време на и след покупката.
Друга тенденция в сектора е дигитализацията. Проучване показва, че 81% от потребителите търсят информация в интернет преди покупка. 41% използват мобилни приложения, докато пазаруват. Очакванията са един от всеки пет електроуреда да бъде продаван онлайн до 2018 г. Дигитализацията може да се разглежда също така и в посока „свързани домове“. До 2020 г. се очаква „умните“ домакински електроуреди да заемат почти 20% от пазара. В отговор на тази тенденция, компанията представи първата в света „умна“ фурна, която може да бъде управлявана чрез мобилно приложение и потребителят има възможност да наблюдава приготвянето на ястието от разстояние, чрез вградената видеокамера.
Новата обстановка на пазара е свързана с промени в социално-икономическата среда, допълващите продукти (възможност за поддържане на комуникация с потребителите и чрез аксесоари и консумативи) и новата глобална конкуренция. Растежът ще се генерира от оформящата се средна класа на развитите пазари, но очакванията са до 2018 г. 80% от ръста на пазара да дойде от развиващите се страни. Глобалният растеж извън Азия на корейските и китайските производители е също част от новата обстановка.
Има една обща характеристика при всички тенденции, и това е, че всичко се случва по-бързо. Интересен пример за скоростта на промените е, че източноевропейските пазари настигат и надминават западните, по отношение възприемането на определени продуктови нововъведения. Например продажбите на индукционни плотове в Полша за последните 10 години са нараснали от 0% до 80% от общия пазар на електрически плотове, докато в Западна Европа делът на продажбите им достига едва до 40% за същия период от време.
„Има изместване на фокуса на потребителското търсене от свободностоящи към уреди за вграждане. В България дела на уредите за вграждане вече достигна 26,5%, което е едно добро ниво и следва тенденциите в Централна и Източна Европа, като дори превъзхожда по този показател някои съседни държави. Нашето намерение е да се възползваме максимално от този потенциал, като допълнително положим усилия за разработване на пазара на парови фурни и индукционни плотове“, сподели Андраш Тамаши по време на презентацията си в София.
Tweet |
|