АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Великобритания: Спад на потребителското доверие
Доверието на британските потребители спада за четвърти пореден месец заради огромните безпокойства от резкия скок на цената на живота, сочи проучване на компанията за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK), цитирано от Франс прес.
Индексът на потребителското доверие се е понижил с 5 пункта до -31 през март, в момент, когато инфлацията в страната достигна 30-годишен максимум от 6,2 процента.
Потребителите очакват освен това общата икономическа обстановка да се влоши през годината.
В тези данни има ясно усещане за криза, отбелязва в комюнике Джо Стейтън, анализатор в Ге еф Ка. Той изброява цените на енергията и храните, покачването на лихвите, на данъците, в контекста на повишаване на заплатите, което не компенсира инфлацията и финансовите затруднения на много от домакинствата.
"Доверието в собственото ни положение и в икономиката като цяло е помрачено, като към това се прибавят новините за невъобразимите страдания от ужасната война в Европа и увеличаващият се брой на случаите на ковид", допълва той.
Продажбите на дребно също са се свили, с 0,3 на сто през февруари, след възстановяването им с 1,9 на сто през януари въпреки засиленото купуване на облекла, след като потребителите отново са се отправили към магазините след вълната от Омикрон. Завръщането им в баровете и ресторантите обаче се е отразило на купуването на храни.
Tweet |
|