EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Велоалея в ...Темза. Дали!

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Велоалея в ...Темза. Дали!

mail17:30 | 10.10.2014прегледи 1310 коментарикоментари 0


Група от архитекти, инженери и артисти предлага нов начин за изграждане на велосипедни алеи в задръстения с автомобили Лондон - плаващ път за колела в река Темза, пише The Verge. Алеята, наречена Thames Deckway, ще преминава в посока изток-запад по протежението на южния бряг на реката на разстояние около 12 километра. “Лондон се нуждае от нетрадиционни решения, за да реши отдавна съществуващите проблеми с трафика и замърсяването”, посочват от консорциума River Cycleway. “Река Темза, главната транспортна артерия на Лондон от римско време до 19 век, днес е пренебрегната в това отношение с изключение на малък брой туристически лодки”.
Проектантите ще трябва да намерят начин да заобиколят водните съоръжения в реката, включително и бойния крайцер “Белфаст”, който е превърнат в музей, отбелязва специализираното издание за колоездене Cycling Weekly. Бурите и вълните също могат да са проблем. Алеята ще се носи с приливите, а сателити и сензори ще следят атмосферните условия и ще предупреждават велосипедистите. Според консорциума велопътят ще се самозахранва с електичество чрез съчетание от слънчева, приливна и вятърна енергия. Най-голямото препятствие обаче е цената, изчислена на 600 милиона британски лири.
От няколко години властите в Лондон се опитват да стимулират колоезденето като начин за справяне с тежкия трафик. Миналия месец кметът Борис Джонсън, прочут със страста си към велосипедите, обяви план за 30-километрова защитена алея, която трябва да бъде завършена през март 2016 година. Според данни, цитирани от Джонсън, колелата вече представляват 24 процента от трафика в града в пиковите часове.
Предложението за плаваща алея е все още в съвсем ранна фаза. Консорциумът, основан от архитекта Дейвид Никсън и артиста Анна Хил, посочва, че се опитва да събере финансиране за проучване на осъществимостта на проекта. Идеята е цената на изграждането да се плати от частни инвеститори, които след завършването на велопътя да продават билети за използването му./Фокус
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg