EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Велосипеди в крак с модата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Велосипеди в крак с модата

mail14:15 | 26.09.2012прегледи 729 коментарикоментари 0


Силвия Стоядинова
Модата в колоезденето тази година отсъди- най-популярни са велосипедите за градска употреба, електрическите велосипеди и предпочитаните от тийнейджърите колела за екстремно каране.
Всяко колело може да се кара в града, но линията 'city bike' обикновено означава велосипед с изправена позиция на каране, право кормило, удобна седалка, багажник, калници, но без оборудване за екстремно каране. Има всичко необходимо, за да може човек да ходи на работа или на пазар, да носи багажа си и да се предпази от локвите.
Екстремните преживявания са модерни при тийнейджърите и затова едни от най-купуваните колела са BMX/Dirt Jump. Те се карат както по стълбища и върху бетон, така и извън града, в паркове в местности, които са специално направени за скокове. Този вид велосипеди се отличават с ниска рамка, което ги прави по-стабилни и по-издръжливи на напрежението от екстремното каране. Тийнейджърите много харесват и планинско колоездане и спускане, като колелата за тази цел имат специално окачване.
Наблюденията на майстора на спорта по колоездене Драгомир Кузов са, че въпреки увеличаващия се брой велосипедисти, условията за каране у нас все още изостават спрямо останалите европейски страни. Пред EconomyNews.bg собственикът на фирма, производител на велосипедите DRAG, обясни, че проблемът е в културата на водачите на автомобили, които не са свикнали да пазят колегите си на две колела на пътя. Според него средата е също толкова важна, колкото и изграждането на велоалеи.
Като бивш спортист Драгомир Кузов остава свързан с колоезденето, осигурявайки велосипеди за националните отбори на Украйна, с които работи вече 6 години, и Литва. Текат преговори и с още един отбор, пазен в тайна засега. 40 медала на световни първенства са спечелени с колела, произведени в България.
Годишно фирмата прави 25-28 хиляди велосипеда, а моделите са повече от 60. Те се продават в близо 20 държави в Европейския съюз, плюс Украйна, Азербайджан и Израел. Затова днес Кузов си спомня с усмивка за старта на бизнеса си през 1998 г. и малкото магазинче за ремонт и сглобяване на колела. Първото серийно производство на велосипеди той осъществява преди 12 години, когато са пуснати 600 бройки. Във фирмата сега работят 100 души. Средногодишно печалбата бележи ръст между 12% и 20%. Цените на колелата варират от 250 лева до 15 000 лева. Естествено най-скъпите велосипеди са за професионално каране.
И още един малко известен факт. В сектора производство на велосипеди заетите в България са 1000-1500 души. От 2006 г. Асоциацията на производителите на велосипеди в България е пълноправен член на Европейската асоциация на производителите на велосипеди COLIBI. В началото настроенията към българите са доста консервативни. В момента българите подпомагат успешно работата на Европейската асоциация, имат водеща роля и служат за пример за други държави от Източния блок.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg