АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Веригите завладяват пазара в България
На оживена 6-лентова магистрала, свързваща София с българското черноморско крайбрежие, Carrefour SA започва ново "пътуване" в Източна Европа, съобщава Bloomberg.
Пет години след като напусна Чехия и Словакия, на чиито пазари доминират конкуренти като супермаркетите Tesco Plc и Albert, вчера Carrefour откри първия си магазин в София.
Парижката компания, която е най-голямата за търговия на дребно в Европа, иска да има 12 български магазина до 2013 година. Тя обаче не е сама.
Вериги за търговия на дребно, сред които Carrefour, германската Lidl Stifung & Co. KG и словенската Mercator Poslovni Sistem d.d., искат да увеличат слабите продажби на вътрешните си пазари, разраствайки се в България - най-бедната страна членка на Европейския съюз (ЕС). Страната, която изостана от останалите бивши комунистически държави в повишаването на жизнения стандарт, предлага по-добри перспективи за растеж в сравнение със съседите си, чиито по-развити пазари започват да се насищат, а инвеститорите се радват на по-ниските заплати и разходи, коментират икономисти и ръководни кадри от сектора.
„Разчитаме на това", отбелязва в интервю главният изпълнителен директор на Carrefour за България Лоран Бендавид. "Българският пазар има потенциал за растеж на търговски вериги от европейски тип", допълва той.
Две десетилетия след падането на комунизма средната заплата в страната, чието население наброява 7,5 милиона души, е била 411 долара през септември 2009 година, сочат последните оповестени данни, цитирани от Bloomberg. За сравнение средните
заплати в Чехия и Полша, които отхвърлиха тоталитарните си режими по същото време и се присъединиха към ЕС три години преди България, са над 1100 долара.
В България Carrefour ще се конкурира и с Metro AG и Rewe Handelsgruppe, които управляват съответно хипермаркетите Metro и Billa .
Mercator иска още шест магазина в България, а Меtrо смята да увеличи броя на сегашните 11 магазина в страната.
Международни вериги държат около 35 процента от българския пазар на потребителски стоки в сравнение със 70 процента в Словакия, според данни на Института за пазарни проучвания GfK, цитирани от Bloomberg.
Tweet |
|