АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Виена: Линия 6 на метрото на 25 години



Линия 6 на винското метро навършва днес 25 години. На 7 октомври 1989 г. бившето трасе на градската железница по кръговия булевард Гюртел е интегрирано в системата на виенското метро под името U6. Любопитен факт е, че всъщност линия 5 така и не съществува – Виена разполага с мрежа от общо пет лъча на метрото. Линия 6 е най-дългата със своите 17,3 км и 24 станции. Шест от тях са проектирани за виенската железница от прочутия архитект Ото Вагнер в стил сецесион и са запазени до днес в оригиналния си вид (от другите 10 станции на Вагнер във Виена са запазени само две – останалите са разрушени през Втората световна война или при строежа на метрото). Днес станциите са над 115-годишни и са защитени паметници. До 2020 г. всички те ще бъдат основно ремонтирани по специална програма за ревитализация, която ще съхрани облика им.
Stadtbahn©Wiener Linien
Снимка от август 1981 г. на градската железница на станция Хитцинг – вече на нивото на метрото и с лира за захранване с ток. Метролъч 6 и до днес се движи с лири.
U6(c)Johannes Zinner
Метровлак на U6 на станция на горното ниво и трамвай под виадукта на станция Алзер щрасе.
Alser Straße(c)Helmer Manfred
Преустройството на станцията на Алзер щрасе, която е проектирана от Ото Вагнер, трябва да приключи до края на ноември.
Tweet |
|