АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Виенската опера се превръща в музей
Виенската държавна опера има и неизвестни за широката публика страни, подчерта в понеделник новият директор на операта Богдан Рошчич, който през юли замени на този пост французина Доминик Мейер. Красивото здание, разположено на централната улица Рингщрасе, е ценно не само за любителите на музиката, но и за всички, които се интересуват от архитектура и въобще от изкуство. Преди промените, наложени от разпространението на коронавируса, 280 000 души годишно са посещавали и разглеждали този храм на австрийска култура, който през 2019 година отбеляза 150-годишния си юбилей. Сградата е проектирана в стил неоренесанс от архитектите Август фон Зикардсбург и Едуард ван дер Нюл. В началото, необяснимо защо, виенчани не харесват архитектурния стил и сградата е обект на абсурдни, дори обидни квалификации. Няколко години по-късно тя все пак е оценена по достойнство и се превръща във водеща културна институция и един от символите на Австрия. Освен музикално средище със световна слава, в нея са изложени и много ценни произведения на изкуството. От 8 февруари една от най-престижните оперни сцени в света отново ще бъде достъпна за посетители, но разбира се, само ако намаляването на ръста на заболеваемостта позволи планираното от правителството разхлабване на противоепидемичните мерки.
Посещението ще е безплатно
Екскурзиите из сградата на операта ще са безплатни и ще включват и разходка из ремонтираното фоайе на операта, в което сега се намират касите и магазинът за сувенири. Работното време ще се актуализира ежедневно на страницата на Виенската държавна опера.
За тези, които все пак предпочитат да си останат у дома, продължава излъчването на представления от празната зала по телевизията или в стрийминг платформата на операта. На 22 януари, по случай 80-ия рожден ден на Пласидо Доминго, отново ще бъде показана операта „Набуко“ с любимеца на публиката в главната роля, а в неделя, 24 януари, представлението ще бъде излъчено и по австрийската телевизия ORF III.
Фактът, че по този начин операта продължава да живее и да поддържа интереса на зрителите, е изключително важен, обяснява Рошчич. В същото време той е убеден, че това не е желаният модел за работа в бъдеще. Целта на ръководството на операта и на артистите е възобновяването на представленията в зала пред публиката.
Tweet |
|