АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Вижте новите метростанции до летището
Само 18 минути ще делят центъра на София и Терминал 2 на летище София. Това ще стане възможно след по-малко от две години - от 25 април 2015 г., когато трябва да е готово разширението на метрото по Линия 1. На същата дата работещите в Бизнес парка ще стигат до там за по-малко от 15 минути от центъра на града. И още едно удобство, само след 3 минути от летището ще се стига до нова жп гара на станция „Искърско шосе”, която ще прави връзката до българските градове. Вече са готови проектите на метростанциите*. Вижте ги:
МС „Дружба” до бул. Цв. Лазаров:
Проект за метростанция МС 21 / “бул.Искърско шосе/”
Проект за надземната метростанция в НПЗ “Искър”
Архитектурно оформление на МС Летище –проект
Вход в МС”Летище” пред входа на пътническия терминал
Станция „Бизнес парк”, Станция „Александър Малинов”, Станция „Софийска Света гора” и Станция „Акад. Александър Теодоров - Балан“
Станциите са с височина 5 метра, имат по два вестибюла и по два странични перона с с ширина 4,80 м и дължина 105 м. Единствено „Летище София“ има един централен перон. Всички станции са с енергоспестяващо LED осветление.
Във връзка с разширението на метрото ще се купят десет нови влакчета. Столичната община е обявила обществена поръчка за доставката им. Стойността на новите мотриси е 42 млн. евро. Парите се осигуряват по Оперативна програма „Околна среда“.
Допълнителна информация за разширението на метрото
Етап ІІІ:Извършвано разширение
Лот 1-участък “Бул.Цариградско шосе-ж.к.Дружба-Летище”
Финансиране – ЕФРР и местно. Одобрено от ЕК на 12.12.2012г
-начало на строителството-21.11.2012г, завършване- 04.2015г
- дължина 5 км
- брой метростанции 4 в т.ч. 2 подземни и 2 на естакада
- обхват на строителството – инженерни мрежи, конструкции, архитектура, 18 системи за управление и функциониране, изграждане на обновен бул.Кръстьо Пастухов над метрото с нова инфраструктура
- прогнозен брой превозвани пътници на ден- 52 хил.пътн.
Дял в системата на градския транспорт след Етап ІІІ- 32%
Лот 2-участък “ж.к.Младост 1-Бизнеспарк в ж.к.Младост 4”
- начало на строителството – 25.04.2013г, завършване-25.04.2015г
- дължина – 2,8км
-брой метростанции – 3 бр
-обхват на строителството- инженерни мрежи, конструкции, архитектура,18 системи за управление и функциониране, изграждане на обновен и разширен бул.Александър Малинов над метрото с нова инфраструктура
-прогнозен брой превозвани пътници на ден – 32хил.пътн.
Дял в системата на градския транспорт след Етап ІІІ- 32%
Постигната тръжна цена Лот 1 и Лот 2-119,479млн.евро в т.ч. Кохезионен фонд-93,410млн.евро, Местно съфинансиране- 16,499/НФ/+9,480 =25,979млн.евро+24ДДС.
Изпълнено– до края на месец юли 2013г-28млн.евро/26%/, разплатено -24млн.евро./22%/.
Обществени ползи от Лот 2 след 25 април 2015 г.:
- Спестено време за пътуване при ползването на метрото – 5000 часа дневно;
- Намален брой леки автомобили след пускането на метрото – 6 хил.автомобила;
- Намаление на трафика в ж.к.Младост – над 25%;
- Намаление на вредните вещества изхвърляни от двигателите с вътрешно горене – 4 хил.тона годишно;
- Намаление на количеството на използваните горива вследствие намалените лични и обществени превозни средства след пускането на участък – 2500 хил.тона годишно.
Прогнозен общ брой превозвани пътници по Линия 1 „Люлин-Младост-Летище“ след 2015 г. - 270 хил.пътн. дневно.
*Данните и снимките са от документ „ОП „Транспорт” 2007-2013 г. 1. Проект за разширение на метрото в София – извършени разширения; 2. Подготовка на проекта на Линия 3”.
Tweet |
|
КАК ЖИВУЩИТЕ В жк. ДРУЖБА-2 ЩЕ ПОЛЗВАТ МЕТРОТО? Метростанцията, която се изгражда е доста след квартала и е в нищото!Там, където си мисля, че ще е има 2-3 магазина и една автомивка!КОЯ УМНА ГЛАВА ГО ПРОЕКТИРА ТАКА, ЧЕ ДА ЗАОБИКАЛЯ ЦЯЛ КВАРТАЛ...? То в същност минава под квартала, но спирката му е извън него!
Аз говоря за Дружба-2!!! Спирката е доста далече от квартала, а минава под него... Станцията,която ще е след Експо центъра е точно в НИЩОТО. Незнам дали си наясно с квартала, мога да те разведа и да ти покажа г-н Петров! И от картата на страницата на Метрополитен се вижда и на място мога да ти покажа...
Веселин Милев,станцията нарочно е в нищото. Най вероятно около нея терените са продадени или заменени за безценица на сторителн олигарси, който ще строят жилищни комплекси.Големите бизнесмени отдавна са си направили сметката.
Целият квартал Дружба е в царевичака... :)
Едва ли не от коментара Ви излиза, че ще спира в царевичака. Не е така, ще спира в Дружба 1, близо до езерото и общината. Това е не-по малко населен квартал.