EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Вилнер - български принос в Rimac Concept One

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Вилнер - български принос в Rimac Concept One

mail17:20 | 10.10.2011прегледи 3272 коментарикоментари 0


Мария Йолова
На автомобилно изложение през септември т.г. във Франкфурт погледите бяха съсредоточени върху един от най-добрите суперавтомобили в света – Rimac Concept One, чиято цена е 700 000 евро. Малко известно е обаче, че хърватската фирма Rimac Automobili покани българския интериорен дизайнер Атанас Вилнер да участва в изработката на интериора на суперколата.
Вилнер е собственик на ателие, което се намира в покрайнините на София и в което екип от 10 души изработват уникални интериори за автомобили.
През 1996 година той започва да прави за първи път промени в собствения си автомобил, което не остава незабелязано. Съвсем на шега преобразява автомобилите и на свои приятели. В началото това не е бизнес, а просто хоби. Учи сам, без да има специално образование. След като натрупва достатъчно опит , идват и авторските идеи. В последствие събира малък екип, на който се опира и днес.
„Поръчки идват най-вече от руснаци, румънци, италианци, един клиент от Кения искаше дори да бронираме колата му, но ние отказахме поръчката, просто не се занимаваме с такива неща – представям си той с какво се занимава”, казва Вилнер.- Запитвания в последната година идват от целия свят. Ние сега започваме да ставаме познати извън България. Нашите клиенти са предимно симпатични хора, независимо дали са богати или не до там. Те обичат колите си, защото те са повече от превозно средство за тях. Много е хубаво, че ние можем да сбъдваме техните мечти. Това зарежда с положителна енергия целия екип, защото сме едно голямо семейство. Няма йерархия. Тук не работят мои роднини и приятели.” Студиото и Вилнер правят цялостен авторски дизайн на дадена кола. Хората погрешно мислят, че те са тапицери. За тапицерски услуги в София има поне 20 такива фирми. Екипът на Вилнер разработва проекти, подбира материалите индивидуално за всеки един автомобил.
Кризата доведе истински клиенти
Атанас не определя кризата като негативна точка за бизнеса си, напротив. „Първо бях доста стреснат от очакванията за кризата през 2008 година. Току що се бяхме нанесли в новото ателие. Започваш нещо ново и изведнъж – световна икономическа криза. За нас тя се изрази в два аспекта. Някои кленти просто не си платиха, заминаха си и повече не се върнаха – те не бяха правилните кленти за нас очевидно. А от друга страна – клиенти, които съм смятал за надеждни, също се оказаха вредни за бизнеса ни. И то не заради кризата, те искаха – бързо, качаствено и евтино.Това е невъзможна комбинация!  Започнаха да идват обаче истинските клиенти, които уважават труда ти. Това е най-важното.”

Новатор в своята област
Доста клиенти определят работа на Вилнер за новаторска, защото той осъществява проекти и влага интелектуален труд по начин , който е непознат за страната ни. Както е известно повечето тунингови фирми в България приемат поръчки за коли от определена марка при това обикновено от най- високия им клас, докато екипът на студиото работи върху всякакви коли - корейски, немски, френски.
През последните месеци компанията изцяло се насочва към чуждестранни клиенти, тъй заплащането, което могат да получат при такива поръчки е значително по-високо отколкото за подобна работа в България.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg