АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Винена карта и културен туризъм
Винена карта на Западна и Централна Дунавска равнина предлага на туристите посещения във винарски изби, съчетани с опознаване на културно-исторически забележителности. Инициативата ни започна преди година, когато се събрахме 17 изби от нашия регион с идеята да го популяризираме, каза пред БТА Еми Маринова, координатор на създаването на винената карта.
По думите й тази част на България, обхваната в картата, представлява почти една пета от територията на страната, но към нея е насочен само 4 процента от туризма и 12 на сто от винения туризъм.
"Често се срещаме с проблема, че не сме известни, че туристите не знаят какво могат да посетят в този регион на България", подчерта Маринова. Картата е резултат от работата на 17-те изби, представени в нея, като са показани и разположени в близост до тях забележителности. Идеята е турист, който иска да посети различни изби в региона, да го направи като отдели време и се запознае с интересни природни и културно-исторически обекти.
"Надяваме се с тази наша инициатива да събудим интереса към региона ни, да имаме повече посещения, да се заговори повече за качеството на вината в Дунавската равнина, които се отличават със своите стил, елегантност и свежест", каза още Маринова.
Към момента винената карта се разпространява само на хартиен носител, работи се и по създаването на сайт.
БТА припомня, че от 1 до 3 септември в Плевен се състоя първото винарско изложение "Сторгозия". В него участваха 12 производители на вина със семеен бизнес от Северозападна България като своята продукция представиха от Института по лозарство и винарство в Плевен и от Професионалната гимназия по лозарство и винарство "Александър Стамболийски" в града.
Tweet |
|