АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Влакове с водородни клетки
![mail](/img/mail.png)
![прегледи](/img/views.png)
![коментари](/img/comments.png)
Първите в света влакове, задвижвани с водородни клетки, от днес започват редовно да превозват пътници в Северна Германия, информират германски и австрийски медии.
Регионалният влак "Корадиа айЛинт", произведен от френския концерн Алстом (Alstom), свързва градовете Бремерфьорде, Куксхафен, Бремерхафен и Букстехуде. Два влака с нулеви емисии ще осигуряват редовния превоз на пътници по отсечката с дължина около 100 километра.
Планира се в дългосрочен план влаковете с водородни клетки да заместят дизеловите в железопътния транспорт. До 2020 г. в експлоатация трябва да бъдат пуснати 14 влака от този тип, бе посочено при представянето на проекта преди две години, припомня австрийският в. "Стандарт".
Влакът е задвижван от електрически двигатели, които се захранват от горивни клетки чрез химичната реакция между водород и кислород, уточнява специализираното германско издание "Аутогазете".
Отпадният продукт при тази технология е вода.
Необходимите количества водород се съхраняват в стоманен резервоар на покрива на влака, който може да измине близо 1000 км с едно зареждане.
Композицията развива максимална скорост от 140 км в час, което е съпоставимо със скоростта на обичайните дизелови локомотиви.
Въпреки това "Корадиа айЛинт" все още не е напълно "климатично неутрален", тъй като необходимият водород в момента се добива предимно от изкопаеми горива.
Tweet |
|