АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Влакове-стрела по "Дунав мост" 2
В момента по жп трасето на Дунав мост 2 се правят алуминиево-термитните заварки на релсите, необходими за движението на високоскоростни влакове, което се вижда на видеото на компанията-изпълнител.
Преди няколко дни FCC Construccion съедини жп линията по Дунав мост Видин-Калафат с тази в Румъния, като монтира последните свързващи звена от железния път.
Железопътната линия е изградена от километър 9+749 до километър 13+169. Заради разлика във височината на българския и румънския бряг, където мостът пресича Дунав, влаковите композиции ще преминават по жп естакада и плавно ще достигат нивото на шосейния път при стълб РВ5 на моста в посока България-Румъния.
В началото и в края на жп линията, пресичаща реката, са монтирани дилатационни (уравнителни) фуги, които ще изравняват промяната в дължината на релсите и „пълзенето” на бетона при една и съща температура на въздуха.
Дилатационните фуги са монтирани при устой А1 (в началото на жп естакадата на българския бряг) и при устой А3 (на румънския бряг, където „стъпва” мостът). Лагерите и ставите на този вид фуги позволяват или ограничават преместванията (линейни и/или ъглови завъртания) по определени направления.
Tweet |
|