EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Всеки пети потребител ощетен

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Всеки пети потребител ощетен

mail14:50 | 29.11.2011прегледи 407 коментарикоментари 0


През 2010 г. всеки пети европейски потребител се е сблъскал с проблеми при закупуването на стоки и услуги на единния пазар. Ако даден търговец откаже да поправи вашия лаптоп, който се е повредил, докато е бил в гаранционен срок, или ако не можете да стигнете до споразумение с туристически агент за възстановяване на плащане заради провалена почивка, винаги има начини проблемът да се реши без да се стига до съд. За съжаление обаче на този етап извънсъдебното решаване на спорове в ЕС е възможно единствено за някои сектори на икономиката или в някои области. За да реши този проблем, Европейската комисия представи днес пакет от законодателни предложения с цел да се гарантира, че потребителите в ЕС могат да решават своите проблеми без да се обръщат към съда, независимо от типа продукт или услуга, който е предмет на договорния спор, и независимо къде са купили продукта или услугата в рамките на европейския единен пазар (т.е. в държавата, в която пребивават, или в чужбина). За потребителите, които пазаруват онлайн в друга държава от ЕС, Комисията иска да създаде приложима в целия ЕС единна онлайн платформа, която ще даде възможност договорни спорове изцяло да се решават онлайн в рамките на 30 дни. Алтернативното решаване на спорове (AРС) за потребители е по-бързо, по-евтино и по-лесно за използване в сравнение със съдебното производство. По приблизителни оценки всеобщият достъп до качествени механизми за AРС в целия ЕС ще спести на потребителите около 22,5 милиарда евро годишно.Това ще помогне също така на предприятията да управляват отношенията си с клиентите и да подобрят своя корпоративен имидж. Намерението на Комисията е новият пакет от закони да помогне за повишаване на увереността на потребителите на единния пазар на ЕС, което ще им гарантира по- голям избор и по-добри цени, с което ще се допринесе за растежа на икономиката на ЕС. Еврокомисарят, отговарящ за здравеопазването и по въпросите на потребителите Джон Дали заяви: "Недопустимо е толкова много проблеми на потребителите да остават нерешени заради това, че потребителите не разполагат с реални ефективни средства за решаване на спорове с търговци. Това се отразява негативно на финансовите им възможности и на тяхната увереност; освен това то забавя растежа в Европа. След като бъдат приети, предложенията, които внасям днес, ще помогнат на европейските потребители да използват лесни, бързи и евтини начини за решаване на техните проблеми, независимо къде и как закупуват продукт или услуга в ЕС."


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1697