АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Всички автомобили с eCall за 112
Европейският парламент прие окончателно решение от 2018
г. всички новопроизведени автомобили - леки и товарни - да
разполагат с устройства за спешни повиквания до номер 112. Това
се посочва в съобщение на Европарламента.
Тези устройства (eCall) автоматично ще изпращат сигнал за
предупреждение към спасителните служби при катастрофи. Пътните
произшествия са отнели живота на 25 700 души в ЕС през 2014
година. Поставянето на системата eCall може да намали броя на
смъртните случаи с около 10 на сто за година.
Системата eCall използва телефон 112, за да предупреждава
автоматично службите за сериозни пътни инциденти. Това позволява
да се реши незабавно какъв да бъде видът и мащабът на
спасителната операция, ако е необходима. Това ще помогне на
спасителите да стигат по-бързо, за да спасяват човешки живот, да
ограничат сериозността на нараняванията.
Евродепутатите обърнаха внимание на клаузата за защита на
личните данни, за да предотвратят проследяване на автомобилите,
оборудвани със системата, ако не е настъпила катастрофа.
Съгласно новите правила автоматичният сигнал ще подава на
службите за спешна помощ само минимално количество основни
данни, като например вида на превозното средство, използваното
гориво, часа, в който е настъпил инцидентът, точното място и
броя на пътниците.
Според новите правила данните, събрани чрез системата от
центровете за спешна помощ или техните партньорски служби, не
трябва да се прехвърлят без изричното съгласие на засегнатите.
Производителите ще трябва да направят така, че технологичният
дизайн на системата да позволява пълно и трайно заличаване на
събраните данни.
ЕП задължи Европейската комисия да извърши допълнителни
изследвания на бордовата система в рамките на три години след
влизането й в сила, за да се прецени дали устройствата следва да
бъдат включени в автобуси и камиони.
Tweet |
|