АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Всяко трето предприятие с профил в социална мрежа
През 2013 г. за първи път в изследване на НСИ за ИКТ бе включен специален модул за използването на социални медии от предприятията. Социалните медии се отнасят до използването на уеб-базирани или мобилни приложения за свързване, създаване и обмен на съдържание онлайн с клиенти, доставчици или партньори, както и в рамките на предприятието.
С най-висок относителен дял (33.4%) са предприятията, използващи социалните мрежи (Facebook, LinkedIn и др.), или всяко трето предприятие използва възможността да поддържа свой профил в социална мрежа. Предприятията, използващи уебсайтове за споделяне на мултимедия (YouTube, Picasa и др.), са 10.2%, като от тази възможност се възползват предимно големите предприятия (15%). Употребата на блогове и уики-базирани средства не е широко разпространена, използвали са ги съответно 5.4 и 4.9% от предприятията.
Водещи в използването на социални медии са предприятията с 250 и повече заети лица - 15.0% са използвали уебсайтове за споделяне на мултимедия, 8.0% - блог на предприятието или микроблогове, и 7.8% са споделяли информация чрез уики-базирани средства. Единствено в употребата на социалните мрежи големите предприятия отстъпват на средните (от 50 до 249 заети лица), като относителните дялове са съответно 35.9 и 36.4%.
Развитието на имиджа или продуктовия пазар на предприятието е посочено като цел за използването на социална медия от повече от половината предприятия (52.0%)1.
От възможностите на социалните медии за взаимодействие с потребители чрез обмен на мнения и преглед на въпроси от клиенти се възползват 42.8%. За 18.7% от предприятията употребата е с цел включване на клиенти в разработване или нововъведение на стоки или услуги.
Tweet |
|