АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Възможности за български стоки в Япония
Възможности за български стоки в Япония
Възможностите за разширяване на търговско-икономическите
отношения между България и Япония бяха обсъдени на
българо-японски икономически форум в Министерство на икономиката, съобщиха от ведомството.
В дискусията с представители на японския бизнес са
участвали заместник-министрите Любен Петров и Даниела Везиева,
ръководствата и експерти от Изпълнителната агенция за
насърчаване на малките и средните предприятия, "Национална
Компания Индустриални зони" ЕАД, Българската агенция за
инвестиции.
Основна цел на форума е била да представи възможностите,
които България предлага в сферата на търговията и условията за
инвестиции в страната ни, както и нашите индустриални зони.
Според заместник-министър Петров редица български хранителни
стоки могат да присъстват по-осезаемо на японския пазар като
българските вина, пчелен мед, билкови и здравословните продукти.
"Съществува възможност за по-широко навлизане на японския пазар
и на българското розово масло и продукти от роза, фармацевтични
и козметични продукти, както и високотехнологични продукти,
произвеждани от български фирми", е допълнил
заместник-министърът.
На форума заместник-министър Везиева е подчертала, че
данъчният режим в България, наличието на квалифицирана работна
ръка и най-ниските оперативни разходи в Европа, нареждат
страната ни сред най-добрите дестинации за бизнес и инвестиции.
Тя е изразила готовност за подкрепа от страна на Министерство на
икономиката на фирмите, които желаят да инвестират в България.
Стокообменът между България и Япония през последните 5
години се запазва на нива от над 100 милиона долара. За 2013 г.
той е надхвърлил 125 млн. долара, отбелязвайки увеличение от
11.8 на сто спрямо 2012 г. Тенденцията на нарастване на
двустранната търговия продължава и през периода януари -
октомври 2014 г., като достига 128 млн. долара - ръст от 22.2
на сто спрямо същия период на 2013 г.
Tweet |
|