Възходът на мъжката чанта
18:00 | 10.02.2015
734
коментари 0
Premium Lifestyle
Пазарът на луксозни аксесоари изглежда по съвсем различен начин, след като силният пол се престраши да разчупи стереотипите.
Модата вече не е запазена територия за дамите. Според статистика, предоставена от английската маркетингова компания Euromonitor, мъжките чанти представляват 20% от пазара на луксозни чанти, с годишни продажби, възлизащи на почти $6 млрд. Изглежда силният пол най-накрая е започнал да инвестира повече в дизайнерски аксесоари, а щом веднъж си се докоснал до изкушение от Dior или Chanel, връщане назад няма.
Не е изненадващо, че вниманието на мъжете е привлечено от луксозните модни стоки. Все пак дизайнерите насочиха усилията си в създаването на стилни предложения за тях през последните години. Модните подиуми са изпълнени с разнообразие от мъжки чанти (от англ. „murse“ – комбинация от думата за мъж „man“ и за дамска чанта „purse“) – от оувърсайз клъчове до обемни пазарски модели.
В миналото чантите бяха купувани много повече заради тяхната функционалност, отколкото заради формата, но благодарение на творенията като тези на Burberry и Thom Browne господата започнаха да гледат различно на този аксесоар. Можем да ги видим на улицата с лилав модел с ресни или с ефектна щампа на китове, защото не се страхуват да експериментират и да се наслаждават на свободата, която идва с усещането за стил.
Повишените приходи обаче не се свързани единствено с интереса от страна на мъжете. Разходът за материали се покачва, което се отразява и върху цената на крайния продукт. Така например недостигът на едър рогат добитък в Щатите повишава цената на кожата. Аксесоари като обувки, колани и чанти се предлагат на по-високи цени, но това не спира най-големите почитателите на модата и дизайнерските стоки, които продължават да държат на най-високото качество.