EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Въпросителни пред Boeing след поредната катастрофа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Въпросителни пред Boeing след поредната катастрофа

mail11:05 | 12.03.2019прегледи 664 коментарикоментари 0


Етиопските авиолинии заявиха, че ще приземят всичките си самолети „Боинг 737 Макс 8” след като катастрофа с този модел самолет отне живота на 149 пътници и 8 души екипаж.

По-рано китайските власти наредиха на националните компании да приземят всички самолети от този модел докато не се докаже гарантирането на безопасността на пътниците.

Подозрения за модела на самолета се появиха, след като стана ясно, че той е същият като този, който се разби край индонезийския бряг през октомври миналата година.

В момента китайски компании имат около 60 подобни самолета, съобщава информационна агенция "Цайцзин", цитирана от Ройтерс. Според китайската агенция, специализираща в икономиката и финансите, много полети, които е трябвало да използват самолетите Boeing 737 MAX, вместо това ще бъдат извършени с моделите 737-800. 

Боинг отмениха представянето на новия си „Боинг-777Х”, което бе насрочено за 13 май, съобщава РИА Новости. Причината за промяната е катастрофата на Етиопските авиолинии.

Използването на 737 Макс 8 ще бъде подновено след „потвърждение за ”съответните мерки за ефективно осигуряване на безопасността на полета”, заявиха от Китайската гражданска авиация в изявление.

Боинг 737 МАКС (Boeing 737 MAX) е последната версия на най-продавания в света пътнически самолет на американския конструктор. Такъв самолет, собственост на етиопската авиокомпания Етиопиън еърлайнс (Ethiopian Airlines), катастрофира днес на път от Адис Абеба за кенийската столица Найроби със 149 пътници и 8 души екипаж, които загинаха всичките, съобщава Франс прес.

Машината, изпълнявала полет ЕТ 302, е паднала близо до град Бишофлу, на около 50-60 километра югоизточно от Адис Абеба.

Разбилият се самолет е от същия тип като този на индонезийската компания Лайън еър, който падна в морето миналия октомври 13 минути след излитането от Джакарта. Тогава загинаха 189 души.

След успешен първи полет през януари 2016 година, четвъртото поколение 737 преди две години започна да бъде доставян. Той е предназначен за полети на къси и средни разстояния.

Към края на януари са доставени 350 броя от новия двуреакторен монофюзелажен самолет от общо 5011 регистрирани от Боинг поръчки (колкото могат да бъдат произведени за над седем години при сегашния темп).

Американският самолетостроител иска да ускори темпа на производство на 737 от 52 на 57 самолета месечно през 2019 година.

След първата катастрофа със 737 МАКС на Лайън еър през 2018 година възникнаха въпроси за липсата на информация сред авиокомпаниите и пилотите за новата система против рязък спад на подемната сила.

Очаква се през 2023 година да бъде пусната пета версия, 737 МАКС10, за 135 милиона долара.

 


Тагове: Боинг, Етиопия
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg