EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

ГД ГВА: Няма уведомление за прекратяване дейността на Sky Europe

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ГД ГВА: Няма уведомление за прекратяване дейността на Sky Europe

mail21:02 | 02.09.2009прегледи 1165 коментарикоментари 0


В Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" /ГД ГВА/ не е постъпвало уведомление за окончателно прекратяване на дейността на авиокомпанията Sky Europe, което би било придружено от отнемане и на временния лиценз. Това съобщиха от Министерството на транспорта.
Министерството се позовава на официална информация, с която разполага ГДГВА.
Срещу словашката авиокомпания е открито производство по несъстоятелност, вследствие на което с решение на съда в Братислава от 14 юли 2009 г. е разрешено преструктурирането на компанията, се посочва в съобщението. Словашките авиационни власти са отнели постоянния лиценз на авиокомпанията и са го заменили с временен лиценз, докато трае преструктурирането.
Временният лиценз също дава право за извършване на въздушни превози, но при засилен режим на контрол, се отбелязва в съобщението.
От транспортното министерство посочват, че в ГДГВА не е постъпвало уведомление за окончателно прекратяване на дейността на авиокомпанията, което би било придружено от отнемане и на временния лиценз. В този смисъл отмяната на полети и правата на пътниците в тези случаи попадат в обхвата на Регламент 261/2004, който установява общите правила за обезщетяване и съдействие на пътници в случаи на отказан достъп на борда и анулиране или продължително закъснение на полети, добавят от министерството.
При анулиране на полет авиокомпанията трябва да възстанови стойността на билета или да осигури алтернативен маршрут, както и да предостави за своя сметка храни и напитки, настаняване в хотел /ако е необходимо/, телефонни разговори или съобщения по телекс, факс или по електронната поща.
Ако авиокомпанията не е информирала своевременно за отмяната на полета, пътникът има право и на обезщетение. Пътници, които не са получили тези права, могат да подадат жалби до авиокомпанията (адрес: Ivanska cesta 30/B, 821 04 Bratislava, Slovakia) или до ГДГВА, или до съда (в съда по постоянно седалище на авиокомпанията; по основното й място на дейност; по друго място на дейност, чрез което е сключен договорът за превоз; в мястото на пристигане или в съда по основното и постоянно местожителство на пътника).
Както БТА съобщи по-рано, считано от 31 август Sky Europe обяви фалит и отмени всичките си полети. На сайта на компанията се съобщава, че пътниците, платили билетите си с кредитни карти, могат да очакват възстановяване на сумата, докато за платилите по друг начин това не е гарантирано.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg