АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия - лидер в туризма и за български туристи
Германия е третата дестинация след Гърция и Турция, която е най-посещавана от българи. Това съобщиха представителите на Регионалния офис на Туристическия борд на Германия по време на годишна пресконференция, по време на която бяха представени най-новите статистически данни за туризма.
Топ 3 на най-посещаваните от българи германски градове се заемат от Берлин, Мюнхен и Франкфурт, а що се отнася до регионите това са Бавария, Хесен и Северен Рейн Вестфалия. Най-предпочитаният начин за придвижване е със самолет, а едва 2% с влак поради недостатъчно развитата инфраструктура извън Германия. Популярността на Германия като туристическа дестинация получава все по-голям тласък от многобройните развиващи се пазари, показват данни от пазарното проучване на Туристическият борд на Германия (DZT) въз основа на последните проучвания на IPK International. Туристическият борд на Германия (DZT) откри през 2012 година регионално бюро в Белград, за да развие потенциала на местните пазари. Този тридесети задграничен офис на DZT отговаря за държавите Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Черна гора, Румъния и Сърбия. „Силната позиция на Германия като туристическа дестинация в региона потвърждава стратегическия ни ангажимент в развиващите се пазари. Виждаме голям потенциал в този регион, който чрез целенасочени маркетингови стратегии може да се развие още повече. На базата на днешните прогнози очакваме до 2020 година при годишно покачване от три процента да бъде достигнат общ обем от 2,4 милиона пътувания (на годишна база) от този регион към Германия”, подчертава Петра Хедорфер, председател на Надзорния съвет на Туристическият борд на Германия. За входящия туризъм на Германия значението на тези регионални пазари нараства непрекъснато. От 2012 до 2013 година е отчетено покачване от 4,6 процента, което се равнява на приблизително 1,8 до 2 милиона пътувания годишно. С почти два милиона пътувания и пазарен дял от 14 процента Германия е най-популярната туристическа дестинация общо за страните от балканския регион, като се нарежда пред съседни страни като Гърция и Турция (11 процента), Италия (9 процента) или Унгария (7 процента). В Хърватия, най-големият първичен пазар в региона, туристическата дестинация Германия достигна през изминалата година с 672 000 пътувания пазарен дял от 27 процента и заема челна позиция като най-популярна туристическа дестинация за хърватите. Второ място сред топ дестинациите Германия заема в Румъния (583 000 пътувания), на трето място е в България (360 000 пътувания) и в Босна и Херцеговина (191 000 пътувания).151 000 туристи от Сърбия са пътували през последната година до Германия и са поставили страната в Топ 10 на най-популярните туристически дестинации за сърбите. Входящият туристически поток в Германия ще продължи да расте и през следващите години. До края на следващото десетилетие е възможно увеличение от сегашните 67,8 милиона нощувки годишно на чуждестранни гости на 121,5 милиона годишно (без къмпингуващите), което отговаря на близо 80 процента ръст. Прогнозата е на Туристическия борд на Германия на извънредно заседание на управителният съвет въз основа на различни сценарии. През следващите години с очакван ръст от средно 3,3 процента и пазарен дял от 73 процента годишно Европа ще остане и до 2030 година най-важният първичен пазар за туристическата дестинация Германия в световен мащаб.
Повишаването на икономическият растеж и увеличаването на пазарните дялове се очакват от важни потенциални пазари като Югоизточна Азия, Южна Америка и Средния Изток. Европейските първични пазари могат да генерират общо 37,7 милиона допълнителни нощувки – потенциал за ръст съществува във всички региони.
Туристическият борд на Германия смята, че е възможно покачване на броя на нощувките на туристи, пристигащи от презокеанския пазар с 16, 1 милиона. Това отговаря на нарастването на пазарния дял от 23, 1 процента на 26, 2 процента.
Най-висок ръст се очаква от Китай (3,2 милиона нощувки), държавите от района на Персийския залив (2 милиона нощувки) и САЩ (1,9 милиона нощувки). От страните БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай) се очаква потенциален ръст от допълнителни 10,1 милиона нощувки до 2030 година.
В момента 22 процента от входящия туристически поток в Германия се падат на селските региони. Специална кампания цели да насърчи чуждестранните гости да се насладят на разнообразието от местни специалитети, да посетят традиционните празнични събития в германските региони и градове като например празника на бирата Октоберфест в Мюнхен и карнавала в Кьолн, да се запознаят с културни събития и фестивали и да открият магията на музиката, изкуството и различните традиционни занаяти.
Рекордните резултати за Германия като туристическа дестинация развенчават митовете за доминирана от индустрията страна. Цифрите са красноречиви: 4,4% от БВП на Германия се падат на туризма, 4,3% на строителството и 2,3% на автомобилната индустрия.Tweet |
|