EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Германия: 1-год. връх на потребителските нагласи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Германия: 1-год. връх на потребителските нагласи

mail13:35 | 30.06.2016прегледи 568 коментарикоментари 0


Потребителските нагласи в Германия за юли отчитат изненадващо подобрение до едногодишен връх, благодарение на по-позитивни нагласи на германците относно състоянието на икономиката и на техните бъдещи очакванията за по-високи доходи. Това е пореден сигнал, че частното потребление ще продължи да бъде основен фактор в подкрепа на растежа на най-голямата европейска икономика.

Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за юли, нарасна до 10,1 пункта от 9,8 пункта през юни, достигайки най-висока стойност от август 2015 година.

Германската изследователска компания обаче отбеляза, че проучването е било проведено, преди Великобритания да гласува за напускане на Европейския съюз на 23-ти юни. Според нея последвалата след вота несигурност на финансовите пазари вероятно ще бъде почувствана и от немските потребители. Степента, в която решението за Brexit ще се отрази на потребителския климат през следващите месеци, ще зависи също така и от това, доколко сериозни ще са финансовите последици и как ще се развият дискусиите в рамките на Европейския съюз, заяви анализаторът от GfK Ролф Бюркл.

Добрият потребителски климат се дължи главно на високите нива на трудова заетост и доходите, както и фактически несъществуващата инфлация, заяви GfK.

Изследователската компания повтори, че очаква нарастване с 2% на реалните частни потребителски разходи през настоящата година след тяхно повишение с 1,9% през 2015 година.

Институтът GfK представи и данни за трите важни подиндекса, определящи настроенията на потребителите в Германия през текущия месец (през юни).

Индексът, измерващ икономическите очаквания на германските потребители за следващите три месеца, нарасна много рязко за трети пореден месец до 18,0 пункта от 8,3 пункта през май, след като през март беше на ниво от едва 0,5 пункта.

Потребителите са доста позитивно настроени за доходите си в рамките на следващите 12 месеца, като индексът, измерващ очакваните доходи, нарасна през юни до 59,6 пункта от 51,8 пункта през май, достигайки най-високо ниво от Обединението на Германия. Трябва да се има предвид, че GfK провежда своето проучване за цяла Германия от 1991 година насам.

В същото време индексът, оценяващ желанието на германските потребители за бъдещи големи покупки, се понижи през юни 54,4 пункта от 57,7 пункта предишния месец, когато достигна най-високо ниво от май 2015 година. GfK обаче отбеляза, че неотдавнашното понижение на доходността на 10-годишните немски държавни облигации (т.нар. Bunds) под нулата за пръв път в историята вероятно ще продължи да повишава склонността за покупки.

Икономиката на Германия се разшири с 1,7% през 2015 година – най-солиден растеж от последните четири години, благодарение на нарастващото частно потребление и на по-високите държавни разходи във връзка с емигрантската вълна, заляла страната. Очаква се БВП на страната да нарасне с подобно темпо и през настоящата година.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1833