АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия: Мигрантите повлияха на потребителските нагласи
Потребителските нагласи в Германия за ноември се влошават за трети пореден месец, тъй като бежанският наплив в страната засилва безпокойствата на немските домакинствата, че безработицата ще нарасне.
Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за ноември, се понижи до 9,4 пункта от 9,6 пункта през октомври, съвпадайки със средната прогноза на финансовите пазари. Това представлява влошаване на потребителските нагласи за трети пореден месец и най-ниско ниво от февруари насам, след като през юни индексът удари 14-годишен връх от 10,2 пункта (най-високо ниво от октомври 2001 година).
Немският институт използва три основни индикатора, които обаче се отнасят за текущия месец, за да определи настройката на потребителите за предстоящия месец.
Индексът, измерващ икономическите очаквания на германските потребители за следващите три месеца, се срина рязко през октомври до -2,9 пункта от 6,4 пункта през септември, достигайки най-ниско ниво от януари 2013-а година и понижавайки се на негативна територия за пръв път от май 2013-а година.
Низходящият тренд на икономическите очаквания върви ръка за ръка с опасенията на редица немски граждани, че ситуацията в пазара на труда ще се влоши през следващите месеци, посочи анализаторът от GfK Ролф Бюеркл, допълвайки че резултатите са недвусмислено ясни, тъй като 70% от участниците в последното проучване вярват, че безработицата ще нарасне през следващите месеци в резултат на бежанската криза.
От всички страни от ЕС, Германия поема най-много от мигрантите от Близкия Изток и Африка, като се очаква до края на годината да пристигнат от 800 хиляди до 1 милион бежанци.
В същото време обаче мнозинството потребители в Германия не смятат, че скандалът с вредните газови емисии на дизеловите автомобили на компанията "Фолксваген" представлява голям риск за пазара на труда в страната.
Въпреки по-слабите икономически перспективи и страховете за влошаване на пазара на труда, очакванията на германците за техните бъдещи доходи стабилизират през октомври на септемврийското ниво от 47,7 пункта, но индексът, определящ тяхното желание за бъдещи покупки се понижава до 45,9 пункта от 50,4 пункта през предходния месец, като тези две компоненти от проучването на института GfK се намират в най-ниски нива за настоящата година.
Бъдещото потребителско доверие ще зависи основно от това, дали несигурността относно поведението на трудовия пазар ще продължи да се усилва, отбеляза Ролф Бюеркл./БНР
Tweet |
|