EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Германия: Подобрение на потребителските нагласи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Германия: Подобрение на потребителските нагласи

mail17:55 | 28.11.2019прегледи 557 коментарикоментари 0


Потребителските нагласи в Германия за декември се подобряват спрямо 2,5-годишното дъно, достигнато през нноември, показват резултати от последното проучване на немския институт GfK.

Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи за декември 2019-а година, се повиши до 9,7 пункта при очаквания на финансовите пазари за негово задържане на ноемврийското ниво от 9,6 пункта (най-ниското ниво на индекса от април 2017 година).

През последните години разходите на домакинствата се превърнаха в основен двигател за икономическата експанзия в Германия, намирайки подкрепа от рекордно високата трудова заетост, от все по-голяма сигурност на работните места, от увеличаващите се с по-добро темпо заплати, от сдържаната инфлация и от ниските разходи по заемите. Относително слабите потребителски нагласи през третото и в началото на четвъртото тримесечие обаче предполагат, че разходите на домакинствата не оказват съществена подкрепа за представянето на германската икономика, но все пак допринасят за избягване на т.нар. "техническа рецесия" (свиване на БВП за две поредни тримесечия).

Институтът GfK използва три подиндекси - за икономическите очаквания, очакванията за доходите и склонността да се купува - за текущия месец (в конкретния случай за месец ноември), за да определи настроенията за следващия месец (за декември 2019 г.).

Индексът на икономическите очаквания на германските потребители нарасна рязко през ноември до 1,7 пункта от -13,8 пункта през октомври (най-ниско ниво от декември 2012-а година), излизайки на позитивна територия за пръв път от пет месеца насам, след като през юли се понижи до -3,7 пункта, излизайки за пръв път на отрицателна територия от март 2016 година.

Потребителите са по-оптимистично настроени и по отношение на бъдещите им доходи, като индексът, оценяващ очакванията за потребителските доходите в бъдеще, нарасна до 45,5 пункта от 39,0 пункта месец по-рано (най-ниско ниво от декември 2013 година).

Индексът, измерващ желанието на германските потребители за покупки на скъпо струващи стоки, такива като автомобили, мебели и техника за дома, спадна през текущия месец до 50,0 пункта от 51,7 през септември.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg