АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия: Подобрение на потребителските нагласи
Потребителските нагласи в Германия за юни се подобриха по-слабо от очакваното, тъй като германците остават в известна степен предпазливи въпреки намаляващия брой на новозаразени с Covid-19 и подобряващите се растежни перспективи пред водещата европейска икономика. Това показват резултати от последното проучване на немския институт GfK сред около 2000 потребители, проведено в периода 6-17 май.
Индексът на GfK, определящ потребителски нагласи за следващия месец (за юни 2021 г.) се повиши до -7,0 пункта от -86, пункта през май, но при очаквания за по-рязко подобрение към -5,2 пункта.
Потребителите са по-оптимистични по отношение на състоянието на техните лични доходи, както и на цялостното икономическо развитие, но при известно влошаване на склонността им да пазаруват, показва последното GfK проучване.
Според експерта от GfK института Ролф Бюркл спадът в случаите на заразени с коронавирус и по-нататъшният напредък на ваксинациите отварят вратата към още стъпки за облекчаване на противоепидемичните мерки през следващите седмици.
"В момента това подхранва главно икономическия оптимизъм и създава усещане за ново начало", каза Бюркл, добавяйки, че възможностите за харчене на пари все още са ограничени в много части на страната въпреки първите стъпки за отмяна на ограниченията.
След като бъдат премахнати всички локдаун мерки, домакинствата са готови да започнат да харчат по-безразборно през летните месеци, тъй като заделиха много пари по време на пандемията, допълни той./БНР
Tweet |
|