EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Германия: Рекордно ниско потребителско доверие

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Германия: Рекордно ниско потребителско доверие

mail18:05 | 30.06.2022прегледи 1070 коментарикоментари 0


Доверието на германските потребители се очаква да достигне най-ниското си равнище в историята през юли, след като войната в Украйна доведе до скок на цените в най-голямата европейска икономика, предаде Франс прес.

Нюрнбергският изследователски институт GfK прогнозира, че през юли индексът може да достигне -27,4  пункта - най-ниското равнище от началото на това измерване през 1991 г., според месечно допитване, проведено сред 2000 души.

Влошаването на индекса от месеци насам с изключение на юни се дължи на войната в Украйна и нарушенията на веригите за доставки, които предизвикват скок на цените най-вече на енергията и храните, посочи експертът по потребление в института Ролф Бюркъл в комюнике.

Покачването на цената на живота, измервано чрез инфлацията, достигна близо 8 процента през май, като оказва силен натиск върху потребителското доверие и го кара да спада, обобщава експертът.

Показателят силно превишава целевите 2 процента на Европейската централна банка (ЕЦБ), чиято задача занапред е да приложи необходимата парична политика, за да овладее ситуацията, допълва институтът.

Но мерките трябва да бъдат добре обмислени, за да не бъде тласната към рецесия и без това отслабената германска икономика, ако например ЕЦБ вдигне прекалено рязко лихвите си и по този начин да разколебае взимането на кредити.

Проучването на GfK показва, че по отношение очакванията им за икономиката, германците виждат все по-осезаемо изпадане на страната в рецесия заради войната в Украйна и инфлацията.

Очакванията за доходите им също отчитат силен спад, достигайки най-ниско равнище от близо 20 години.

Високите равнища на инфлацията стопяват покупателната способност на потребителите, коментира институтът. В резултат на това спестените по време на пандемията суми няма да доведат до очакваните потребителски разходи, което ще окаже силен натиск върху икономиката.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg