АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия: Спад на потребителското доверие
Потребителското доверие в Германия се е понижило на фона на опасенията, породени от безредиците в Северна Африка и Близкия изток, и опасността от ускоряване на инфлацията, предаде АР. Нюрнбергският институт за пазарни проучвания GfK съобщи, че неговият индекс за предварителните нагласи на потребителите в страната се е понижил до 5,9 пункта за април спрямо ревизираната стойност от 6 пункта през март. Въпреки че общото потребителско доверие остава много високо, в периода на извършване на проучването не са отчетени възможните последици от природната и екологична катастрофа в Япония, отбеляза институтът. Очакванията на икономистите са се понижили със 7,6 пункта до 49,5 пункта през март, но остават с 45 пункта над нивото на показателя през същия период на миналата година, допълва GfK. Индексът, измерващ очакванията за потребителските доходи, е спаднал с 2,4 пункта до 40,5 пункта през март, което е с 27 пункта над равнището през март 2010 г.
Tweet |
|