АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия: Спад на потребителското доверие
Индексът на GfK, определящ потребителски нагласи за следващия месец (за месец септември) в Германия падна изненадващо до -1,8 пункта от -0,2 пункта, докато очакванията на финансовите пазари бяха за повишение до 1,2 пункта. Това представлява първо влошаване на доверието на потребителите в германската икономика след три поредни месеца на подобрение от рекордния в историята срив на нагласите за месец май до -23,1 пункта.
Експертът от GfK института Ролф Бюркл посочи, че нарастването на новите коронавирусни инфекции през последно време и страховете от нов кръг на строги ограничителни мерки с цел забавяне разпространението на болестта причиняват несигурност сред германците и водят до отслабване на техните нагласи.
"Намалението на ДДС, което влезе в сила на 1 юли, подкрепя склонността към консумация, но в момента все още не дава по-силни импулси в тази посока", отбеляза Бюркл.
Спадът в потребителските настроения се дължи главно на намаляващи очаквания за доходите, докато очакванията за развитието на германската икономика се подобряват четвърти пореден месец.
"Потребителите все още очакват, че германската икономика може да се измъкне от най-тежката рецесия от края на Втората световна война", коментира Бюркл. Той обаче предупреди, че оптимизмът на потребителите ще избледнее, ако увеличаването на новите коронавирусни инфекции не може да бъде спряно, което би принудило властите да приложат драстични мерки или дори второ въвеждане на блокада, за да ограничи разпространението на вируса.
Институтът GfK използва три подиндекса - за икономическите очаквания, очакванията за доходите и склонността да се пазарува - за текущия месец (в конкретния случай за месец август), за да определи настроенията за следващия месец (за месец септември).
Докато икономическите очаквания нарастват за четвърти пореден месец, като повишение отчита и склонността към пазаруване, очакванията по отношение на доходите намаляват.
Tweet |
|