АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия: Спад на продажбите на дребно
През март продажбите на дребно в Германия се понижиха за пръв път от началото на годината главно в резултат на спад при продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия, показват данни на федералната статистика Destatis.
Продажбите на дребно се свиха през март на месечна база с 0,2% спрямо февруари, когато нараснаха с 0,5% (низходяща ревизия от предишна оценка на Destatis за скок с 0,9%), докато очакванията на финансовите пазари бяха за тяхно понижение с 0,5 на сто.
В същото време продажбите на дребно на годишна база (отчитайки инфлацията) се понижиха изненадващо с цели 2,1% (спрямо март 2019-а) след техен ръст с 4,4% през февруари и осреднена прогноза за растеж с 2,9 на сто.
Немската статистика обаче подчерта, че спадът при продажбите на годишна база се дължи на факта, че през настоящата година католическите великденски празни и свързаните с тях предпразнични пазарувания се паднаха през април, а не както през 2018-а година в края на март.
През последните години частното потребление беше ключов двигател за немския икономически растеж, тъй като германците се възползваха от рекордната заетост, сигурния трудов пазар, повишаващите се заплати и ниските разходи по заеми, но въпреки това потреблението на домакинствата отчете известно отслабване през последните шест месеца на 2018-а година.
Сравнително силните данни на Destatis от началото на годината са добър знак, че потреблението на германските домакинства ще продължава да бъде важен стълб за водещата европейска икономика през първото тримесечие.
По-рано тази седмица икономическият институт GfK пък отчете стабилизация на потребителските нагласи в Германия за май в 4-месечното априлско дъно, което предполага, че разходите на домакинствата ще останат относително сдържани през второто тримесечие.
Tweet |
|