АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия:Недостиг на шофьори
Недостигът на шофьори на камиони в Германия увеличава разходите за заплати на компаниите за превоз на товари, отбелязва агенция Bloomberg.
Предимствата на пътя избледняват бързо с нарастването на бюрокрацията и регулациите в сектора, както и с увеличаването на времето за шофиране, а жителите на втората по износ в света
икономика предпочитат да се ориентират професионално в други области, посочва авторът на статията. Има сериозен недостиг на шофьори в Германия, посочва Герард ван Кестерен, финансов директор на компанията Kuehne & Nagel International AG (KNIN)), която има 10 000 камиона и ремаркета, а сред клиентите й са BMW AG и Airbus.
Това означава, че трябва да плащаме повече за шофьори, а тъй като маржовете са толкова малки, тези допълнителни разходи трябва да ги прехвърлим на клиентите, допълва той. Демографските тенденции също задълбочават недостига. 40% от германските професионални шофьори на камиони ще се пенсионират следващото десетилетие, според проучване на доставчика на части за автомобили ZF Friedrichshafen AG.
С премахването на задължителната военна служба е отпаднал още един източник за попълване на свободните места за шофьори. Повишаването на разходите за персонала е съпроводено с
натиск върху маржовете от повишаването на спотовите цени на дизела, които се вдигнаха над четири пъти през последното десетилетие, както и от все по-разпространените пътни такси.
"Смъртта" на германските шофьори доведе до наплив от чужди конкуренти, като компаниите от ЕС могат да работят в ЕС след промяна на закона през 2007 година, се отбелязва в статията.
Макар това да намалява недостига на работна ръка, на Германия й струва еквивалента на 15 000 камиона, лишавайки я от 75 милиона евро приходи от данъци за година. Подкопава се заплащането и професионалните стандарти, според асоциацията от този сектор BGL, която допълва, че сега договорите се печелят на интернет търгове, като се взема предвид повече цената, отколкото качеството.
Разходите за труд в някои източни страни членки на ЕС са средно една пета от равнището в Германия, където могат да достигнат 50 процента от разходите на компаниите за товарен превоз.
Шофьори от България и Румъния работят в най-голямата европейска икономика "при номадски условия като гастербайтери в Китай", посочва главният изпълнителен директор на BGL Карлхайнц Шмит.
Като верижна реакция украински шофьори на камиони работят в Словакия, а компании в Латвия ползват шофьори от Филипините, което води до незаконно наемане, посочва той.
BGL отговори с пилотен проект за обучение на 12 младежи от Испания, където безработицата достигна рекордни равнища през първото тримесечие, за да бъдат попълнени свободните шофьорски места в Щутгарт.
Tweet |
|