АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия:потребители, бизнес доверие
През февруари се очаква стабилизиране на потребителските нагласи в Германия. Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за февруари, остана в януарското ниво от 9,4 пункта при очаквания за слабо понижение до 9,3 пункта. "Въпреки серията рискове, включващи заплахите от терористични атаки и бежанската криза, потребителите все още вярват, че икономиката на Германия ще продължи да нараства с умерено темпо през следващите няколко месеца благодарение на техния по-добър оптимизъм относно извънредно силния трудов пазар и нарастващата заетост", отбеляза институтът GfK. "Но в следващите няколко месеца ескалиращата терористична заплаха и нарастващите страхове сред определени групи от населението, че в крайна сметка Германия може да се пренатовари от голямата мигрантска вълна и бежанците търсещи убежище могат да доведат до влошаване на потребителското доверие в дългосрочен план", допълни немският икономически институт. Индексът, измерващ икономическите очаквания на германските потребители за следващите три месеца, нарасна през януари до 4,2 пункта от 2,9 пункта в края на 2015-а година, като това представлява негово повишение за втори пореден, пречупвайки тенденцията на спад през предходните шест поредни месеца. По-добрите икономически перспективи и сигналите за продължаващо подобрение на пазара на труда обаче, не оказват позитивен ефект върху очакванията на германците за техните бъдещи доходи, като съответният индекс се понижава през януари до 47,2 пункта от 50,8 пункта през декември, докато индексът, измерващ тяхното желание за бъдещи покупки нараства до 52,7 пункта от 49,0 пункта в края на миналата година.
Бизнес доверието в Германия се влоши изненадващо силно в началото на годината, достигайки 11-месечно дъно, тъй като промишлените и строителните компании в страната са настроени по-песимистично относно перспективите пред техния бизнес. Индексът на икономическия институт Ifo, базиран на месечно проучване сред около 7 хиляди компании и определящ нивото на бизнес климата в Германия, се понижи през януари до 107,3 пункта от 108,6 пункта през декември при прогноза за по-сдържано влошаване до 108,4 пункта. По този начин бизнес доверието във водещата европейска икономика се влоши до 11-месечно дъно, достигайки най-ниско ниво от февруари 2015-а година.
Tweet |
|