АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия:Спад в продажбите на дребно
Продажбите на дребно в Германия регистрираха изненадващо понижение през февруари след солидна низходяща ревизия на данните за предходния месец, което сякаш е сигнал за плаха настройка на германските купувачи в началото на годината, показват данни на немската федерална статистика Destatis.
Продажбите на дребно се свиха през февруари с 0,4% на месечна база при прогноза за повишение с 0,4% и след тяхно понижение с 0,1% през януари (солидна низходяща ревизия от предишна оценка за ръст с 0,7%). Това представлява влошаване в търговията на дребно за втори пореден месец от началото на годината въпреки рекордно ниската безработица и много ниските петролни цени, респективно и инфлацията в страната, които осигуряват по-висок разполагаем доход на немските домакинства.
На годишна база обаче продажбите на дребно в най-голямата европейска икономика нараснаха с цели 5,4% (спрямо миналия февруари) при осреднени очаквания за повишение с 2,2% и след спад с с 1,2% през януари (низходяща ревизия от понижение с 0,8%).
За първите два месеца на настоящата година оборотът в търговията на дребно се повиши реално с 2,0% и номинално с 2,2% спрямо същия период на 2015 година.
Индексът на продажбите на дребно е основен измерител за потребителските разходи, който определя промяната в общия обем на инфлационно-коригираните продажби на търговците на дребно, изключващ продажбите на автомобили и продажбите в бензиностанциите. Данните са и важен компонент за БВП на Германия, като трябва да се има предвид, че вътрешното потребление е един от двигателите за растежа на водещата европейска икономика.
Tweet |
|