АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия:Спад на потребителско доверие
Възстановяването на германското потребителско доверие е спряло, тъй като потребителите се безпокоят за това, което предстои, сочи днес проучване, цитирано от ДПА. Нюрнбергският институт за пазарни проучвания GfK съобщи, че неговият предварителен индекс, измерващ доверието на потребителите в най-голямата икономика в ЕС, остава непроменен на сравнително високото равнище от 5,9 пункта през април спрямо март.
Проучването, което обхваща около 2000 домакинства в Германия, направено точно преди кризата в еврозоната да се разрази отново в Кипър, е установило, че потребителите остават като цяло сравнително оптимистично настроени за икономиката. Докато очакванията за икономиката са малко по-високи, очакванията за доходите и желанието за големи покупки са по-ниски, посочи GFK.
Институтът обяснява резултатите от изследването с "икономическите показатели, повишаващите се доходи и умерените цени" в Германия. Представителите на бизнеса в Германия са по-малко оптимистични. Мюнхенският институт за икономически изследвания Ifo съобщи миналата седмица, че неговият индекс за бизнес климата, който се следи внимателно от пазара, се е понижил повече от очакваното до 106,7 пункта този месец спрямо 107,4 пункта през февруари.
Tweet |
|