АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германия:Цени на новите автомобили
Цените на новите автомобили са се утроили за трийсет години в Германия, нараствайки по-бързо от инфлацията, в резултат на което има все по-малко млади купувачи, сочи публикувано днес проучване на Центъра за автомобилни изследвания (CAR) към университета Дуйсбург-Есен, цитирано от Франс прес. Една нова кола е струвала средно 8420 евро в Германия през 1980 година, а през 2012 година цената й е достигнала средно 26 446 евро. Между 1980 година и 2012 година цените на новите автомобили са се повишавали с 3,6 процента годишно, което е повече от от средната инфлация инфлацията (2,2 процента), според данните.
Германският пазар на нови коли е пренаситен, като автомобилопроизводителите все още поставят по-силен акцент върху комфорта и безопасността на превозните средства, което ги прави по-скъпи, посочи ръководителят на изследването Фердинад Дуденхьофер.
Според него тази тенденция изолира хората на възраст под 35 години, като техният дял представлява 12,2 процента от всички купувачи на нови автомобили през 2012 година. През 1990 година, когато нов автомобил е струвал средно 15 340 евро, те все още са представляват 27,9 процента от купувачите. Изследването обаче не споменава демографското положение в Германия, която застарява и делът на младите хора се понижава.
"Като се изключат Дачия (Dacia), Смарт (Smart) и Фиат (Fiat), нито една марка не предлага през 2012 година нови коли на средна цена под 15 000 евро ", според Дуденхьофер. Той отбелязва, че пазарът има по-голяма нужда от достъпни марки, отколкото от марки от високия клас, докато Германия има три елитни марки - Ауди (Audi), Бе Ем Ве (BMW), Мерцедес-Бенц (Mercedes-Benz) и няколко луксозни марки - Порше (Porsche), Бентли (Bentley) или Ламборгини (Lamborghini), собственост на на
групата Фолксваген (Volkswagen).
Tweet |
|