АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германската икономика започна да поддава
Износът на Германия е намалял с 3,3% на месечна основа през март в контекста на войната в Украйна, която е довела до спад на германския експорт за Русия с 62,3 на сто, сочат данни на Федералната статистическа служба Дестатис (Destatis), цитирани от Франс прес.
Най-голямата европейска икономика е изнесла стоки за общо 120,6 милиарда евро или с 8,1 процента повече, отколкото през март 2021 г., уточнява Дестатис на сайта си. Вносът се е увеличил с 3,4 на сто спрямо предходния месец до 117,4 милиарда евро, а спрямо същия месец на миналата година - с 20,3 на сто.
През март износът за Русия е намалял с 62,3 на сто до 0,9 милиарда евро в резултат на санкциите, наложени заради войната в Украйна. Вносът от Русия, включително на изкопаеми горива, се е свил само с 2,4 на сто до 3,6 милиарда евро.
Преди войната Русия беше на 14-о място сред търговските партньори на Германия по отношение на износа и на 12-о място по внос, белязан от силната зависимост на Берлин от руския газ.
"Силният спад на износа през март е първият признак за отражението на войната в Украйна върху германската и европейската икономика", обясни Карстен Бжески, икономист в Ай Ен Джи (ING). По думите му, данните за вноса показват, че трудностите с доставките още не са достигнали до германската икономика, но според него новите локдауни в Китай и продължаващите проблеми с веригите за доставки ще оставят дълбоки следи върху германската промишленост.
Търговията със страните от Европейския съюз се е свила с 1,7 на сто при износа и с 3 на сто при вноса съответно до 66,6 и 56,7 милиарда евро. Износът за трети страни е намалял с 5,1 на сто до 54 милиарда евро, а вносът е нараснал с 10 процента до 60,7 милиарда евро.
Поръчките за германската промишленост са намалели с 4,7 на сто през март спрямо февруари, тъй като ситуацията около войната в Украйна кара инвеститорите да се въздържат, съобщи Федералната статистическа служба "Дестатис" (Destatis), цитирана от Франс прес.
Икономическите последици от руската инвазия в Украйна са станали видими през март, коментира министерството на икономиката в отделно комюнике. Поръчките от страни извън еврозоната силно са намалели в сектора на оборудването.
Автомобилният пазар в Германия отчита нов спад през април, за втори пореден месец, в резултат на войната в Украйна, която наруши производството и принуди автомобилостроителите да коригират прогнозите си, предаде Франс прес.
Общо 180 300 нови коли са били регистрирани миналия месец в най-голямата европейска икономика, което е с 21,5 на сто по-малко в сравнение с април 2021 г., сочат данни на Федералната агенция по автомобилен транспорт. През март продажбите намаляха със 17,5 на сто.
"Край на производствената криза в автомобилния сектор засега не се очертава", коментира анализаторът от Ърнст енд Янг (Ernst & Young) Петер Фус. По думите му проблемите са мащабни и не могат да бъдат овладени бързо. Недостигът на суровини се задълбочи след началото на войната в Украйна, която наруши и доставките на авточасти, произведени в тази страна, а това води до спиране на производството на много европейски автомобилостроители.
Украйна е основен европейски доставчик на кабелни снопове, определяни като "нервната система" на автомобилите и произвеждани по принцип поотделно за всеки модел.
В резултат, Асоциацията на германската автомобилна промишленост (VDA) миналия месец преразгледа към силно понижение прогнозата си за производството през 2022 г. до 3,3 милиона превозни средства, което е увеличение от 7 на сто спрямо очакваните по-рано +13 процента.
През март германското производство на автомобили се срина с 29 процента на годишна основа до 829 000 броя. Според Фус сегашната много трудна обстановка ще продължи поне и през цялото лято, а пазарът на нови коли продължава да се свива.
Въпреки спада на продажбите с 31 на сто, марката Фау Ве (VW) на групата "Фолксваген" (Volkswagen) остава лидер в Германия с 16,6 процента пазарен дял.
Новите регистрации на "Мерцедес-Бенц" (Mercedes-Benz) са намалели с 25 процента, а на Бе Ем Ве (BMW) - с 19 на сто. Чисто електрическите автомобили са били 12 процента от пазара, а хибридните - 31 на сто, докато 36 на сто от продадените коли са били с бензинови двигатели, а 20 на сто - с дизелови.
Tweet |
|