АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Германците отново купуват
Продажбите на дребно в Германия през юни бележат ръст от с 3,5% спрямо май, когато обаче се свиха с 1,7% (низходяща ревизия от предишна оценка за понижение с 0,6%), докато очакванията на финансовите пазари бяха за тяхно по-скромно повишение с 0,5 на сто. Това представлява най-силен ръст на продажбите на дребно от декември 2016-а година, показват данните на федералната ститистика Destatis.
В същото време продажбите на дребно на годишна база (отчитайки инфлацията) се понижиха с 1,6% след растеж с 3,8% през май и при осреднена прогноза за тяхна стагнация (за нулев растеж). Това е първото понижение на продажбите на дребно от три месеца насам, но трябва обаче да се има предвид, че работните дни през юни тази година бяха 24 спрямо 26 през юни 2018-а година.
Продажбите на нехранителни стоки се свиха през юни с 0,6% на годишна база, докато продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия се понижиха с 3,2 на сто.
През последните години частното потребление беше ключов двигател за немския икономически растеж, тъй като германците се възползваха от рекордната заетост, сигурния трудов пазар, повишаващите се заплати и ниските разходи по заеми, но въпреки днешните смесени до по-силни данни и нарастването на продажбите на дребно с 2,2% през първото полугодие на 2019-а се очаква икономиката на Германия да се свие през второто тримесечие.
Във вторник икономическият институт GfK отчете отслабване на потребителските нагласи в Германия за август за трети пореден месец до ново двегодишно дъно, тъй като глобалното икономическо забавяне, търговските напрежения и несигурността около процеса на Брекзит подсилват страховете на германски трудещи се за загуба на техните работни места и на техните доходи. Това влошаване на потребителските нагласи предполага, че разходите на домакинствата ще останат относително сдържани и през третото тримесечие въпреки солидния отскок на продажбите на дребно през юни.
Tweet |
|