EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Глобална битка за дилърските мрежи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Глобална битка за дилърските мрежи

mail20:17 | 19.05.2009прегледи 639 коментарикоментари 0



Джон Стол и Норихиро Ширузу

the_wallЦяла върволица от чуждестранни кандидати са се наредили на опашка, за да грабнат части от General Motors Corp., доката свиването на американската автомобилна индустрия подготвя сцената за глобална промяна.
Френският производител Renault SA започна преговори за евентуална продажба на своите коли чрез дилърската мрежа Saturn на GM. Китайската компания Geely Automobile Holdings Ltd. подаде оферта за придобиването на Saab, също собственост на американската компания.
Тези преговори са илюстрация на течащите в момента глобални сделки за изгодни активи, които се обособиха, в резултат на воденото от американското правителство свиване на GM и Chrysler LLC.
Chrysler започна да се реорганизира като част от защитата си срещу банкрут, а и GM може да бъде сполетяна от същата съдба, ако не постигне споразумение по преструктуриране на дълга до 31 май.
При успешна реорганизация на Chrysler италианската компания Fiat SpA може да стане мажоритарен собственик. Fiat също така се опитва да подготви споразумение за закупуването на мажоритарен дял в германския автопроизводител Adam Opel GmbHFiat_stilo_2, който е сърцевината на бизнеса на GM в Европа, а също така и в шведската компания Saab. Главният изпълнителен директор на Fiat Седжо Марчионе вече обяви, че ще оглави Chrysler, съобщи италианският в. La Repubblica миналата седмица.
Разразилата се треска за сделки за двете закъсали компании от Голямата автомобилна тройка на Детройт вероятно ще доведе до глобална промяна на тази индустрия, като GM ще отстъпи позициите си в САЩ и Европа, чуждестранните производители ще навлязат мощно на пазара в САЩ, а новите китайски производители ще имат възможност да се разраснат сериозно и в чужбина.
За потребителите новосформираните компании ще предоставят по-голям избор на модели, включително на по-малки и по-икономични коли, а и конкуренцията ще стане по-голяма.
„Индустрията сменя скоростите пред очите ни”, коментира Майкъл Робинет, вицепрезидент на анализаторската фирма CSM Worldwide от Нортвил, Мичиган. „И тя ще бъде напълно различна отпреди пет години.”
Като илюстрация на глобалната трансформация световноизвестните германски марки Porsche Automobil Holding SE и Volkswagen AG обявиха миналата седмица намеренията си да слеят операциите си, създавайки интегриран автомобилен гигант с десет независими марки, включващи и спортните коли на Porsche.
Старите съперници BMW AG и Daimler AG обявиха, че водят преговори за съвместна работа с цел съкращаване на разходите. Един от първите признаци за пренареждането на глобалния автомобилен пъзел се появи миналата година, когато индийската компания Tata Motors Ltd. купи Jaguar и Land Rover от Ford Motor Co.land-rover-lrx
Според Робинет тези сделки са предизвикани от свръхкапацитета на компаниите в световен мощаб.
Renault води разговори с Penske Automotive Group Inc., верига с 300 автомобилни дилъри по света, която от своя страна преговаря с GM за придобиването на Saturn. Ако Penske вземе Saturn, тя ще има нужда от автопроизводител, чиито коли да продава чрез веригата от 400 дилъри на Saturn в САЩ.
Сделка на GM с Penske ще позволи на Renault да продава собствените си коли и тези на нейните подразделения чрез Saturn в САЩ. Renault котролира както японската Nissan Motor Corp., така и южнокорейската Samsung Motors. Междувременно GM и Fiat преговарят за сключване на споразомение относно Opel и операциите в Латинска Америка.
Penske вече има специално споразумение за дистрибуция с Daimler за продажбата на неговия модел Smart чрез американската дилърска мрежа. И други автопроизводители са заинтересувани да продават колите си чрез дилърската мрежа на Saturn. GM разглежда няколко възможности за Saturn, включително неговото затваряне.
GM е на животоспасяваща система на стойност $15.4 млрд., отпусната от американското правителство. Компанията има срок до 1 юни да преструктурира дълга си, да постигне споразумение с профсъюзите и да реорганизира дейността си. В противен случай ще влезе в процедура на банкрут. Като част от преструктурирането GM се опитва да продаде някои от подразделенията-Hummer и Opel. Тя вече има оферта за Hummer. Шведското й подразделение Saab, известно със спортните си коли, се обособява като отделна компания, но тя се нуждае от финансиране. За нея има „трима-четирима” кандидати, сред които и Geely. Заявката на Geely за Saab идва само няколко седмици, след като китайската компания заяви интереса си към шведската Volvo, която е притежание на Ford. Според източници от Saab интерес към компанията са проявили 10 кандидати.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg