АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Големи компании раздвижиха офис пазара
Големите компании в България оптимизират разходите и избор на нов офис, твърди агенция Forton. Предлагането от последните месеци постави наемателите в изключително изгодна позиция. Сега те могат да договарят условия, несравними с тези от преди кризата, когато са сключени по-голямата част от съществуващите договори.
„През май новата тв марка blizoo си избра и нов дом”, коментира Владислав Кайзеров, мениджър Офис площи във Forton. „Двете компании КейбълТЕЛ и Евроком бяха закупени от международен фонд и след сливането си и представянето на новото си име, имаха нужда от нов, качествен офис, който да обедини екипите.”
През изминалия месец нов договор за наем сключиха и в София Еърпорт Център. Компанията Буллог нае около 2 000 кв.м логистични и офис площи, тя е част от международната логистична компания HAVI Logistics GROUP, представена в над 30 европейски страни. Компанията е логистичен оператор и стратегически партньор на McDonalds не само в България, но и в целия свят. „Буллог започна ново стратегическо партньорство с OMV, което породи нужда от нови висококачествени логистични и офис площи.”, съобщава Александър Танев, Мениджър Логистични площи във Forton. “Оказва се, че въпреки кризата съществуват компании, които разрастват дейността си и се нуждаят от допълнителни площи. В момента те имат уникално добрата възможност да договорят наистина изгодни условия за срок от 5, дори 7 години, и когато пазарът започне да расте, те ще се окажат големите печеливши.”, допълва Танев. Сключените сделки са част от наблюдаваните сигнали през последните месеци за стабилизиране на пазара. Понижението на наемните нива през последната година е средно с около 19% при офисите и 25% при индустриалните площи, което, разбира се, стимулира търсенето.
Настоящите ниски наемни нива са основа за постепенен растеж през следващите години. Мениджърите на компаниите вярват, че именно сега е най-подходящото време да договорят и подпишат дългосрочни договори за наем.
Tweet |
|