EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Готов е РИР на държавните институции

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Готов е РИР на държавните институции

mail14:05 | 24.06.2020прегледи 532 коментарикоментари 0


Държавната агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ) представи резултатите по Проект „Инвентаризация на информационно-комуникационната инфраструктура за нуждите на електронното управление“ на заключителна  пресконференция в София. Извършена е инвентаризация на информационните ресурси (ИР) на 581 централни, областни и общински администрации на територията на Р България, с изключение на администрациите от сектор „Правосъдие“ и силовите ведомства. Събраните данни са вписани в Регистъра на информационните ресурси (РИР). Той е уеб базиран, което улеснява служителите на администрациите да въвеждат и променят информацията в него, както и да използват данните за своите анализи и отчети.

         По проекта беше надградена и внедрена разработената от Министерство на правосъдието информационна система за инвентаризация на ИКТ ресурсите. Това осигури служебен интерфейс за връзка на надградената система с интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА) и възможност за автоматична проверка на основните данни на административните ограни. За удобството на потребителите, новата системата е интегрирана с модул еАвтентикация и с Търговския регистър.

        Съществена дейност по проекта е извършената инвентаризация на място в над 2 000 локации на 581 административни органа и техни звена в страната. За работа с РИР при първоначалното му изграждане са обучени 141 служители на ДАЕУ. В последствие бяха изработени серия указания за попълване на информация в Регистъра, разпространени сред всички администрации, вписващи данни за своите ИКТ ресурси.

        С разработения Регистър на информационните ресурси, в който са събрани данните за състоянието на ИКТ ресурсите в държавната администрация, се постига по-голяма прозрачност, чрез достъпа до всички активи в рамките на информационно-комуникационните технологии и електронното управление, техният статус и бюджет, както и по-добра проследимост на проектите в администрацията, обяви Васил Василев, ръководител на проекта. Анализ на попълнените данни в РИР показва, че внедряването на съвременни ИТ решения в публичните администрации е реален процес. В същото време трябва прецизно да се прогнозират нуждите от хардуерни и комуникационни ресурси за последващи доставки или разработки на информационни решения, да се обърне внимание на предимствата на новите технологии и не на последно място, да не се подценяват възможностите, които предоставят модерните и развити мрежови инфраструктури и облачни ресурси, подчерта ръководителят на проекта.

        Всички администрации в страната попълват едни и същи  комплекти данни.  Съгласно нормативните изисквания на Закона за електронно управление и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги, административните органи са задължени да актуализират своите ИР и данните за тях в едномесечен срок,  което осигурява актуалност и сравнимост на информацията в Регистър на информационните ресурси, обяви Иван Модев, директор на дирекция „Бюджетен контрол и изпълнение на проекти“ в ДАЕУ.  Той припомни, че в периода декември 2019 - март 2020 г. влязоха в сила новите правила за подаване на тригодишните бюджетни прогнози за разходите в областта на електронното управление, с които чрез годишните планове за обновяване на ИКТ ресурси – хардуерен и мрежови информационен ресурс, софтуер (ИС) и лицензиран софтуерен продукт в РИР, може да се планират разходите на администрациите, допълни още Модев.

       Общата стойност на проекта е 2 425 140.00 лв., от които 2 061 369.00 лв. европейско и 363 771.00 лв. национално съфинансиране.

        Проектът се изпълнява съгласно Договор № BG05SFOP001-1.001-0001-C01/19.01.2016 г., за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по процедура BG05SFOP001-1.001. Той се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1582