АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Грешките на българския туризъм
В този момент България трябва да диверсифицира своя туризъм, защото и през 2015 година ще имаме пикиране надолу по отношение на броя туристи и приходите от руския пазар. Това коментира Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма. Фалитите на руските туроператори и свързаните с тях фирми на територията на България ще продължат. Трябва да очакваме тази заплаха, тя е съвсем реална и близка, отбеляза Драганов. От тази гледна точка, според него, е правилно решението на новосъздаденото Министерство на туризма, съвместно с МВР и МВнР за промяна на статута на визовия режим със съседни страни, например Турция. Сега трябва да очакваме повече туристи от Турция. Турция е един генериращ пазар, който може да бъде равен на румънския. Трябва да се ориентираме и към далекоизточните пазари - отдавна се говори за Индия, Китай, Япония и дори САЩ. Има почва за експанзия на пазари и нова политика, както и за представяне на нови продукти, налагане на балнео спа и уелнеса, културния туризъм етно- или селския туризъм. България трябва да се отвори като целогодишна туристическа дестинация и да привлече външни пазари, заключи експертът. Той, обаче смята, че най-важното е туризмът да се обърне към българския пазар, който е стресиран в последните години и намрази някои български туристически места, особено по Черноморието и планинските курорти. Вижда се отвращение на част от българите към българския туристически продукт и една радост, която намират в съседна Гърция, Македония, Сърбия. Българският туризъм, освен дълбоката управленска и концептуална криза, трябва да излезе и от дълбоката концептуална криза по отношение на самия туристически продукт, който е силно деформиран и корумпиран в голямата си част, смята Драганов. За алкохолния туризъм експертът смята, че демонстрира липсата на общество, правила и ред. Липсата на отношение на местното общество за това какво то губи от влошения местен имидж води в дългосрочен план до загуби.
Хапчето за българския туризъм е отрезвяване, убеден е Румен Драганов.
Трябва да се направи ясна преценка от какво печели и от какво губи туризмът у нас, какво е полезно за местните икономики, какво създава работни места, привлича или прогонва туристи. Натрупахме широк портфейл от грешки, свързани с лошо управление, корупция, непрофесионализъм, лакомия - всякакви пороци бяха изпитани върху гърба на българския туризъм. Може и да продължим така, но ако искаме действително да превърнем инвестициите в ползи трябва да загърбим тези порочни практики и да се обърнем към обществото, смята Драганов.
Той посочи, че 2014 г. е била изключително трудна за българския туризъм, като спадът на туристите, в някои от месеците надхвърли 20%. Той добави и сривът на руската рубла, който е довел до 12-процентов срив от руски туристи. Загубата, обаче, се оказва, не само от руски туристи, има силна стагнация на холандския пазар, датския, скандинавския пазар, немския пазар.
Въпреки това, Драганов отбеляза, че в тази тежка вътрешна и външна обстановка туризмът е доказал, че може да създава работни места, да подобрява местните икономики. Видяхме, че туризмът работеше, заключи той и открои факта, че около 320 000 души са били заети в туризма тази година, а над 7, 5 млн. чуждестранни туристи са били обслужени у нас.
2015 г. ще стартира като много добра за зимния туризъм. 2014 г. беше безснежна, което повлия демотивиращо на пътуванията през зимата, каза специалистът. Според него зимният сезон ще бъде добър, с ръстове около 5% спрямо предходната зима. Надяваме се 2015 г. да бъде малко по-добра от 2014 г. Няма как да се повторят спадовете от 2014 г., заключи Румен Драганов. /източник:БГНЕС
Tweet |
|
Хапчето за бълг.туризъм,скъпи Приятелю Румене, не е Отрезвяването,а Реформите, Хармонизирането и Транспонирането на нашата регулаторна и нормативна уредба с най-добрите европейски практики.И да не забравяме, че емблемата на БГ-туризма днеска не е Румен Драганов,а бай Б....Андрешкото.