АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Гроздето срещу кризата
Хладният икономически климат хвърля сянка върху реколтата от винено грозде тази година, информира Асошиейтед прес. Някои експерти прогнозират, че скъпото грозде ще се продава трудно на пазара, чийто вкус напоследък е стипчив.
Търсенето на вино в САЩ се е увеличило леко въпреки рецесията, но потребителите се насочват към по-евтини марки.
Това е добра новина за Централната калифорнийска долина, гръбнакът на винарската промишленост в Калифорния, където се произвежда най-евтиното грозде, използвано за калифорнийските вина.
На Северното крайбрежие, където са разположени високо доходните райони Напа и Сонома, множество фермери имат дългосрочни договори с винопроизводителите, които ги предпазват от рецесията.
"Имаше няколко случая на винопроизводители, които нарушават договорите или се опитват да договорят по-ниски цени, но това не е обичайно явление", отбелязва местен търговец на вина.
Състоянието на икономиката оказва силно влияние върху моментния пазар на грозде, продажбите на който не са уредени с предварителен договор.
Цените на първокачествено грозде като Напа каберне совиньон на моментния пазар се понижиха с около 30 на сто от декември.
Обикновено по това време винопроизводителите "се бият", за да се сдобият с отлично грозде, особено през година като тази, когато се очаква средна или дори ниска реколта.
Сега обаче не се случва нищо подобно - никой още не е дал заявка за закупуване на този плод.
Калифорния е най-големият производител на винено грозде в САЩ, като в щата се произвежда над 90 на сто от американското вино.
Спад на цените започва да се усеща и в други винарски райони като щатите Орегон и Вашингтон.
В щата Ню Йорк, който е третият по обем на произвеждано вино след Калифорния и Вашингтон, ценовият натиск също е налице. Икономическата буря може и да се отразява тежко на пазара, но метеорологичните условия са благоприятни. В Напа, например, леко хладното време създава условия за добър сезон.
Tweet |
|