АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Групата Нестле и Нестле България с ръст
08:05 | 24.10.2023 943 коментари 0
Групата Нестле публикува обобщени данни за състоянието на компанията към момента.
Органичният ръст достигна 7,8%, с ценообразуване от 8,4% и реален вътрешен ръст (RIG) от -0,6%. Растежът е широкообхватен в различни географски области и категории. Общите отчетени продажби са намалели с 0,4% до 68,8 милиарда швейцарски франка (9 месеца-2022: 69,1 милиарда швейцарски франка). Международната търговия намалява продажбите със 7,4%. Нетните придобивания имат отрицателно въздействие от 0,8%. Управлението на портфолиото напредва. През третото тримесечие Нестле обяви споразумение за придобиване на мажоритарен дял в Grupo CRM, компания за висок клас шоколад в Бразилия. Също така Нестле продаде Palforzia , своя бизнес за лечение на алергия към фъстъци, на Stallergenes Greer. Прогнозата за цялата 2023 г. е потвърдена: очаква се органичен ръст на продажбите между 7% и 8% и основен марж на оперативната печалба от търговска дейност между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%. --------------------Продажби на Групата Органичният ръст е 7,8%. Ценообразуването е 8,4%, отразявайки въздействието на инфлацията на разходите през последните две години. Реалният вътрешен ръст (RIG) е - 0,6%, повлиян от оптимизацията на портфолиото и оставащите ограничения на капацитета. През третото тримесечие RIG се подобри до -0,3%, въпреки временните ограничения на капацитета за Perrier и краткосрочното ограничение на доставките на витамини, минерали и добавки, което се появи през август. Ръстът е широкообхватен в повечето географски области и категории. На развитите пазари органичният ръст е 6,9%, воден от ценообразуването с отрицателен реален вътрешен ръст (RIG). В нововъзникващите пазари органичният ръст е 9,0%, движен от цените и леко положителния реален вътрешен ръст (RIG). По продуктова категория Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст, със силно представяне във всички канали. Purina ONE , Purina Pro Plan и Felix отбелязаха двуцифрен ръст. Кафето отбеляза висок едноцифрен ръст, с положително развитие на продажбите в различните марки и канали. Продуктите на Starbucks отчитат силен растеж, подкрепен от иновациите и пускането на предложения за готови напитки в Югоизточна Азия и Океания. Детските храни (Infant Nutrition) отчитат висок едноцифрен ръст, с широкообхватен принос в различни марки и географски региони. Шоколадовите изделия отбеляза двуцифрен ръст, подхранван от силното развитие на продажбите за KitKat . Млечните продукти отчитат висок едноцифрен ръст, воден от сметаната за кафе и достъпните обогатени млека. Готовите ястия и готварски продукти отбелязаха среден едноцифрен ръст със силно търсене на Maggi . Nestlé Health Science отбеляза нисък едноцифрен ръст, тъй като продължаващата инерция за Medical Nutrition беше частично изместена от спад в продажбите на витамини, минерали и добавки. Водата отбеляза нисък едноцифрен ръст, повлиян от временните ограничения на капацитета за Perrier . По канали органичният ръст на продажбите на дребно остава стабилен на 7,1%. Продажбите от електронната търговия са нараснали с 12,7%, достигайки 16,6% от общите продажби на Групата. Органичният растеж на каналите извън дома е 15,7%. Нетните продажби на дялове от бизнеса намаляват продажбите с 0,8%, до голяма степен свързани с продажбата на мажоритарен дял във Freshly , както и продажбата на марката Gerber Good Start за кърмачета. Въздействието върху продажбите от международна търговия е отрицателно със 7,4%, след широкообхватно поскъпване на швейцарския франк. Общите отчетени продажби са намалели с 0,4% до 68,8 милиарда швейцарски франка. Прогнозата за цялата 2023 г. е потвърдена : очакваме органичен ръст на продажбите между 7% и 8% и основен марж на оперативната печалба от търговска дейност между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%. Нестле България „Устойчивото бизнес представяне на Нестле в България продължава и в третото тримесечие и ни дава увереност за постигане на годишните ни ангажименти. Нестле България продължава устойчива тенденция с двуцифрен ръст от 15,8%. Резултатът показва 4.3% растеж спрямо 9-месечието на 2022г. Компанията демонстрира отговорност към обществото, служителите си и околната среда с инициативи като „Нестле за Живей Активно!“, „SOS Залесяване“, „Ден на Безопасността“, затвърждавайки позицията си на посланик в областта на безопасността, физическата активност, балансираното хранене и грижата за природата.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg