АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Гъвкаво работно време vs „професионално прегряване”
Прилагането на гъвкавия модел на работа в компаниите може да намали с около 30% разпространеният burn-out синдром или „професионално прегряване” и да доведе до увеличаване на продуктивността на служителите. Това беше една от широко дискутираните теми на тазгодишното издание на „HR Innovation Forum”.
Според изпълнителния директор на NaXex Георги Гергинов, целта на гъвкавото работно време е да се използват възможно най-ефективно производствените фактори. От своя страна този модел предоставя редица предимства , от които компаниите могат да се възползват – баланс между работа и семейство, привличане и задържане на таланти, по-голяма продуктивност и по-силна мотивация и не на последно място, значително оптимизиране на офис разходите.
По данни от представено миналата година проучване България беше на последно място в Европейския съюз по разпространение на гъвкавия модел на работа. Като вероятна причина за това Гергинов изтъкна икономическата среда, в която страната ни се намира през последните няколко години, пораждаща страх от загуба на работното място. Към днешна дата се наблюдава сериозна промяна и все повече компании от определени сектори в България въвеждат този модел на работа.
За лесното му приложение допринасят и новите технологии и иновациите.
Според Юкари Сугияма, мениджър Промяна и трансформация в Google от изключително значение е служителите в една компания да бъдат технологично свързани, така че да са продуктивни и ефективни без значение къде се намират.
Правило, което освен Google, прилагат и Universum – една от най-големите консултантски компании за развитие на работодателската марка (employer branding) е да „чуват” служителите си и да се вслушват в идеите им, да знаят какво е важно за тях и какво е мнението им за компанията. За Ив Шнойли, управляващ директор на Universum за Швейцария и ЦИЕ първата стъпка при изграждането на стратегия за привличане и задържане на таланти е свързана с дефинирането на т.нар. "стойностно предложение като работодател" (от англ. Employer Value Proposition или EVP)
Това е двупосочен процес, които е полезен и за двете страни и допринася изключително много за развитието на марката на компанията, тъй като настоящите служители са най-силните посланици на компанията.
По отношение на това, къде е най-правилно да се търсят служители, експертът по подбор и ментор в Rockstar Accelerator Вилем Вейнанс подчерта, че социалните мрежи LinkedIn и Facebook не би трябвало да са основен и единствен канал за набиране на кандидати. Според него един HR специалист би имал много по-голям успех, ако търси таланти на други места в интернет пространството, съобразени със съответните интереси. Едва на по-късен етап може да се сравни събраната информация с тази поместена в LinkedIn профила на човека.
HR Innovation Forum 2016 събра над 350 бизнес лидери, HR професионалисти от различни сектори, старши мениджъри, представители на консултантски компании и агенции по подбор.
Tweet |
|