EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Гърция продължава да глобява чужди гиганти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Гърция продължава да глобява чужди гиганти

mail17:45 | 22.11.2023прегледи 629 коментарикоментари 0


Гръцките власти отново наложиха глоби на две големи международни компании за неспазване на максимално допустимата печалба, установена от закона, съобщава в. "Катимерини", цитиран от БТА. Този път общата стойност на глобите е 1,67 млн. евро и засяга компании, които предлагат козметични и хигиенни продукти.

На 2 ноември южната ни съседка глоби гръцките клонове на "Проктър енд Гембъл" (Procter & Gamble) и "Юнилевър" (Unilever) с по 1 млн. евро за незаконни печалби.

Министърът на развитието Ко́стас Скре́кас наложи глоби и на местните клонове на двата американски гиганта "Джонсън енд Джонсън Хелас" (Johnson & Johnson Hellas) и "Колгейт-Палмолив" (Colgate-Palmolive Hellas). Първата компания трябва да заплати 1 млн. евро, а втората – 672 000 евро. 

Това решение е взето след проверки на службите на гръцкото Министерство на развитието, които са установили "несправедлива печалба", състояща се в "нарушение на законодателството, което предвижда таван на маржа на брутната печалба", пише изданието.

Глобите са наложени по силата на закон, приет през юли, който ограничава брутните печалби за широк кръг ключови потребителски стоки и услуги – предимно за хранителния сектор и здравеопазването, до края на 2023 г., напомня Асошиейтед прес. Законът постановява, че брутната печалба на продукт не може да надвишава тази отпреди 31 декември 2021 г.

Според данни на компанията за пазарни проучвания "Сиркана" (Circana) цените на домакинските перилни и почистващи препарати са се увеличили в периода януари-септември 2023 г. с 12,7 процента в сравнение със същия период на 2022 г., пише в. "Катимерини".

Това е категорията с най-голямо увеличение на цените от общо 11, които съставляват т.нар. категории на бързооборотни стоки (стоките, които потребителите най-често купуват). През същия период цените на козметичните продукти са се увеличили с 8,5 процента, а на продуктите за лична хигиена – с 8,2 процента.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg